Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 24 februari 2012

Poppendekentje

Toen ik vorig jaar met bloggen begon (via Zeelandnet) was Rian uit Tholen alras een van mijn vaste volgers. Ze ondernam de reis over de eilanden van Tholen naar Walcheren (al een paar keer ondertussen) en ik leerde haar en haar vriendin Adrie kennen als heerlijke, gezellige breisters. Rian heeft al menig werkstukje voor haar kleinkinderen gemaakt en heeft dus heel veel restjes..... en maakte daarvan een geweldig lief poppendekentje!

Bij deze:






Rian wou het patroontje wel met ons delen:


Dit patroontje is als volgt :

Je zet met nld 3 82 steken op en breit als volgt

1e nld : 5 kantsteken recht , 3 x 2 st recht samenbreien , 6 x (1 recht , 1 omsl ). 6 x 2 recht samenbreien . 6 x (1 recht , 1 omsl). 6 x 2 recht samenbreien. 6 x ( 1 recht , 1 omsl) . 6x 2recht samenbreien . 6 x (1 recht , 1 omslag) en dan eindigen met 3x 2 steken samenbreien en 5 kantsteken recht

2e  nld : 5 kantsteken recht , alles averecht  en de laatste 5 kantsteken recht

3e nld : alles recht

4e nld : als de 2e nld

Deze 4 nld iedere keer herhalen


Het dekentje is gebreid van Miami. een heerlijk garen van 60 % katoen en 40 % acryl. Het blijft erg mooi in de was en is dus geschikt voor intensief gebruik.



5 opmerkingen:

  1. Wat schattig, ook leuk om te doen van restjes, omdat het niet zo heel groot is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief! Ik ben toevallig net een sjaal aan het breien in dezelfde steek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de leuke patroontjes. Lees al een hele tijd mee. Ben nu zelf een blog begonnen maar zoveel leuke dingen heb ik nog niet verzameld. Mijn kleindochter is binnenkort jarig. Ga vast iets maken van jouw voorbeelden.
    Groetjes, Thea R. (Word ook volger.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke restverwerking. Dank voor het idee én het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan het zijn dat er in het patroontje een fout zit.
    De 1e 4 nld gaan prima, maar aan het eind van de 5e nld moet ik 11 st overhouden, om 3 x 2 st samen te breien en 5 kantsteken recht, maar ik heb het al een paar keer overnieuw gedaan, maar hou steeds maar 9 st over....
    Vind het zo'n leuk dekentje, maar kom er niet uit....
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen