Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 29 februari 2012

Poncho

Gisteren heb ik de gehaakte kinderponcho afgemaakt waar ik een poosje mee bezig was. Wat een lekker werkje is dat toch - je hoeft niet zo te tellen en pakt het zo weer op!

Ik zette 'm op de pop voor de winkel, tadaaaah:


Het fijne van dit patroon is dat je'm zo groot kan maken als je zelf wilt....





Ik eindigde de poncho met een rijtje vasten (met af en toe dieper insteken) en een schulprandje van stokjes. Hier vind je een basispatroon bij Sucrette.



En bij Haken en meer kreeg ik nog veel meer inspiratie! Die bloemetjes vind ik ook erg leuk - dat komt nog.....




8 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, ik had er vroeger ook een. mijn moeder maakte die van restjes. ik kan me die periode zo goed herinneren. en nu is het weer in.
    :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker vrolijk! Klaar voor het voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden!!!!!! Heerlijk ook voor straks als het te koud is voor zonder jas en te warm is met jas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Jeanet, geweldig!!! Je bent echt een ijverige bij, wat is-ie mooi geworden! Wie gaat hem dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig even niemand - eerst dienst doen op de paspop :-)

      Verwijderen
  5. I love the simplicity of this poncho, thank you for posting the instructions.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanet, ik wil graag een poncho haken als cadeautje voor het dochtertje van mijn vriendin. Ze is 10 (en wordt binnenkort 11) en is groot voor haar leeftijd. Hoe groot zou ik de poncho moeten maken ? Kun je me de lengte van de schouder en middenvoor doorspelen ? ik vind het nergens in een boek. Alvast bedankt, veel groetjes, rozemie. (breien_en_haken@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen