Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 21 februari 2012

Muts voor Jacobus

Vandaag werden wij verrast! Terwijl wij aan het kleppen en beppen waren (en af en toe een steekje aan het breien of haken) op de breiclub vanmorgen, kreeg onze Jacobus een cadeautje!

Jacobus de aap zit tegenwoordig in de krans die aan de winkeldeur hangt. Deze lieve aap heeft het natuurlijk de laatste weken wel een beetje te verduren gehad, want het was erg koud, natte sneeuw en allerlei winterse perikelen heeft hij voorbij zien komen, terwijl hij daar maar zat - in die krans.

Maar vanmorgen heeft hij door een GROTE ONBEKENDE een schattig gehaakt mutsje gekregen!




Het is een schattig gehaakt mutsje met een vrolijk pomponnetje (ik denk van Maxima-wol), en het staat heel guitig. Maar ik weet niet wie het heeft gemaakt!! Lieve geefster (het zal toch wel een vrouw zijn?) - heel hartelijk dank! 


5 opmerkingen:

  1. Haha, goede actie!
    Binnenkort ook een sjaaltje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke verrassing!
    Ik heb volgens je gepubliceerde patroon de Ascotsjaal gebreid en die is erg mooi geworden, dank je voor het delen ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een warm gebaar! Het staat Jacobus goed, dat mutsje.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om op deze manier verrast te worden.

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen