Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 8 februari 2012

Holland op zijn best!

Langzamerhand openbaart zich een raar soort koorts bij een flink aantal landgenoten. Vooral bij lage temperaturen zie je dit fenomeen, komt-ie er of komt-ie niet? Aan de vrijwilligers zal het niet liggen, met honderden mensen tegelijk werd kilometers ijs schoongeveegd! Ik heb aan mijn kinderen uit moeten leggen wat het was: een Elfstedentocht.

Of je nu van kou en ijs houdt, of niet: het levert wel mooie plaatjes op! En als ijs en sneeuw voor een beetje saamhorigheid zorgen, dan is dat toch best?



Hier vond ik een patroontje van nog zo'n echt Hollands artikel: klompen!

Je kunt het patroontje kopen (3,95) bij Crea-Me: http://www.crea-me.nl/Hollandse_Gehaakte_Baby_Klompen.html . Maak je ze van gewone katoen (bijv. Catania) dan zijn ze geschikt voor babies van 3-6 maanden, neem je bijv. Miami (nld 3½) dan voor babies van 3-6 maanden. Maar natuurlijk ook erg leuk voor aan de muur of aan de wieg.



4 opmerkingen:

  1. Jaaa!! Ik vind het zo bijzonder! En ik ben een Brabantse, dus kun je nagaan! En met dit weer is er niets leukers dan haken :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super!!! En dan in herenmaat maken!!!! Ik zie die kerels van mij er al mee lopen! Mijn handen gaan er van jeuken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik helemaal geweldig als klompen fanaat, moe'k ok e!
    Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig zeg! Ik zie ze al aan bij de kinderen van mijn nichtje in Engeland...!

    BeantwoordenVerwijderen