Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 21 februari 2012

Gehaakte deken

Hier heb ik nu echt bewondering voor! Ineke maakte deze dekens en ontwierp ze ook zelf. Met papier en potloodje maakte ze een ontwerp en kijk nou toch eens wat een prachtig resultaat. En iets unieks!! Ineke heeft geen blog, dus mocht ik deze foto's hier plaatsen. Creatief dorp, hoor - Arnemuiden! (Maar dat wist iedereen hier al.....)

Het patroon is gebaseerd op filethaken, een afwisseling van stokjes en lossen.









15 opmerkingen:

  1. heel mooi gemaakt van Ineke, vind vooral de bovenste mooi met die bloemen erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt door Ineke, de bovenste ben ik helemaal weg van, de kleuren zijn ook zo mooi.

    Zou Ineke kunnen uitleggen hoe ze dit heeft gemaakt, wat voor garen heeft ze gebruikt?

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat mooi! En niet zo maar 1, maar zelfs 2! Complimenten aan Ineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! En wat knap om de motieven ook nog eens zelf uit te tekenen. Dit mag echt wel even in het zonnetje gezet worden!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke deken is dit. Bedankt dat je hem laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Complimenten voor Ineke, ik vind ze schitterend!!!. Heeft Ineke zelf geen blog?


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!
    Het doet me ook erg denken aan mijn oma, die naar eigen idee de prachtigste gordijnen (valletjes) kon haken in filet steek.
    Lijkt me ook wel erg leuk om zelfs eens te proberen, en dan inderdaad een deken ipv een valletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is prachtig! Wat een mooi dekentje om mee te pronken en lekker onder te liggen! Ik denk dat daar wel veel bolletjes katoen in zijn gaan zitten! Een pluim voor Ineke!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful work! I like the flower!
    I commend Ineke!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zijn net quiltjes maar dan van wol, ik hou het nog maar even bij mijn lapjes maar wie weet een poppendekentje voor tussen door zou zomaar ineens kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie dekens, mooie blokjes en mooie motieven. Je hebt iets wat al heel lang bestaat weer modern, hip en interessant gemaakt. Super leuk met al die mooie kleuren. Goed werk!
    http://elisabethandree.posterous.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waanzinnig mooi, allebei! Echt prachtig gedaan, heerlijk om dat op de bank te hebben liggen :)

    Fijn weekend,

    groet
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie dekens van hele leuke patronen! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen