Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 14 juni 2012

Aardbeitjes

Vandaag kwam ik niet zo tot bloggen. Niet dat ik geen ideetjes meer heb, maar soms moet je prioriteiten even verleggen, he? Dus zal ik even verantwoording afleggen......

Binnenkort is er weer Visserijdag in Arnemuiden, zet maar in de agenda: zaterdag 30 juni. Later blog ik er nog over. Voor deze dag hebben we een kraam gereserveerd waar ik Zeeuwse cadeautjes uit onze winkel wil verkopen. En ik ben vandaag lekker bezig geweest (foto met avondlicht genomen, de kleuren zijn veel mooier!):


Er ligt nu een hele stapel "Zeeuwse" slabbetjes, wat is dat gefreubel met dat Zeeuws Schortenbont toch leuk! Nu nog stapels gastendoekjes maken, pannenlappen, en er zit nog van alles in mijn hoofd - ik doe mijn best om dat op tijd om te zetten tot daden.......

Daarnaast (ondanks de kou en de regen) tiert het welig in de moestuin en moet de oogst verwerkt worden. En nu is het de tijd van de aardbeien!

De meeste aardbeien verdwijnen in ras tempo in diverse monden. Helaas zijn er nogal wat rotte aarbeien door het natte weer en zijn ze niet allemaal mooi gelijkmatig rood (ik zou als bijtje ook niet erop uitgaan als het hoost van de regen...), maar ze blijven lekker. Slakken zijn helaas ook helemaal verslingerd aan aardbeien en die vermenigvuldigen zich rijkelijk met dit vocht. Dat levert aardbeitjes-met-gaatjes op.


Om in de stemming te blijven: deze leuke aardbeienslofjes zijn gebaseerd op deze babyslofjes. Kijk wat kleur doet!
Knit and crochet  baby booties strawberry  sizes 0-3-6-12 mo

Knit and crochet  baby booties strawberry  sizes 0-3-6-12 mo




5 opmerkingen:

  1. wat ben je gezellig bezig, leuk die slabbetjes!

    De babyslofjes staan ook nog op mijn lijstje van "te doen", deze aardbeitjes zijn wel heel verleidelijk om meteen me aan de slag te gaan! Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ze zijn echt schattig, zowel slabbetjes als aardbeitjes! zo'n slabbetje ligt hier al te wachten, op een lief klein babytje-in-de-maak.. ;)! Geweldig die slofjes ook, misschien dat ik die wel eens ga proberen! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er vrolijk kleurig uit!!!!
    Ze zijn schattig, die kleine slofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die slabbetjes zijn geweldig, combinatie Zeeuws schortenbont met die teksten!
    Volgens mij doen die het super op toeristen markten.
    Ik ben ook al een beetje aan het fröbelen voor de wemeldingedag dag waar ik elk jaar een
    Kraampje heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jeanet,
    Zou ik zo'n slabbetje bij je kunnen bestellen. Die met de tekst 'een tikkeltje zeeuws' en dan een witte met grijs biaisband erom. Kan dat?
    Groetjes, Jolanda Baaijens (toekomstige oma van een kleinkind op de Veluwe)

    BeantwoordenVerwijderen