Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 16 november 2012

Mooie deken!

Deze prachtige deken vraag erom om veelvuldig na-gemaakt te worden! Wow, die kleuren.....



Deze deken zag ik gisteren bij The Purl Bee, alweer zo'n mooi ontwerp. Deze winkel zit in New York en verkoopt de meest prachtige materialen. Maar  voor de meesten van ons iets te prijzig, denk ik. Een babydeken komt op $ 195,00 en een volwassen exemplaar op $ 780,00! (41 verschillende kleuren gebruikt van een prijzige Merino-wol). Tja..... Daar mag je 'm nog wel zelf voor haken, maar dat is het leukste aan dit verhaal! :-)

Er zijn gelukkig genoeg leuke alternatieven, hoor! Gehaakt met naald D (= ongeveer 3,5) zijn er genoeg leuke andere garens! De beschrijving (Engels) met heel veel foto's vind je hier.

8 opmerkingen:

  1. Jeanet,
    Wow deze is helemaal geweldig, inderdaad een geweldige uitleg op hun site. Ga hem zeker uitproberen, groetjes,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH wat is hij mooi!!!!!! En al die kleuren, je zou er zo aan beginnnen...als je niet eerst van alles moest afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. inderdaad, prachtig! Van deze foto gaan mijn handen jeuken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt gelijk Jeanet, zoals altijd, een prachtige kleurrijke deken! Wie wil daar niet onder liggen?
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prijzen.. wie zou dat nou kopen?????
    gelukkig is hier goedkoper garen te koop wat vast net zo mooi en warm is!!
    en dan kan je deze deken heel wat goedkoper maken.. en net zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige deken......wat voor alternatief garen zou ik hier voor kunnen gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen