Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 4 september 2012

Kolletje

Wat een geweldig mooi weer! De zon schijnt (hier althans) uitbundig en geeft wat ze van de zomer heeft is vergeten. Maar de herfst is in aantocht, en 's morgens is het al best fris.

Daarom vandaag een kolletje wat nog een beetje zomerse uitstraling heeft, maar al wel warmte geeft:



Dit patroon vond ik bij The Purl Bee (Engels), en is beslist niet moeilijk om te maken. Voor deze kol is fijn garen gebruikt, gehaakt op 3. Bovenstaand garen is Cashmere, superzacht, mooi, luxe garen - maar helaas in Nederlands bijna niet te krijgen en bovendien zeer prijzig. ($ 48 dollar voor een strengetje.....) Maar alternatieven zat, hoor! :-)

Je kunt voor 4-draads sokkengaren kiezen, maar ook voor dit babygaren (acryl), de kleuren zijn in het echt wat sprekender), ik denk dat je per kleur 2 bolletjes nodig hebt (à € 1,50).



En ik ben bijna klaar met mijn nieuwste project..... ik probeer 't vanavond af te krijgen! Wordt vervolgd...




10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk Kolletje Jeanet, ik kom graag hier langs iedere keer wat leuks te zien. Echt genieten.

    Lieve groetjes tot ziens. José

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker vrolijk kolletje, en inderdaad, zo 's morgens vroeg is het nog best fris.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi die kol..., maar wat laat je daar nu onderaan zien Jeanet?
    Dat ziet er schitterend uit en volgens mij is dat sokkenwol met een een prachtig kleurverloop...
    Help ons snel uit de droom..

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig kolletje. Heb je ook een webwinkel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marion,
      Geen webwinkel, maar je mag altijd iets bestellen. Ik stuur het op als ik het garen heb. Mailen is dan het makkelijkst.
      Die webwinkel komt er nog wel, als ik tijd over heb... :-(
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
  5. Hi, hi, ik heb al gezien wat het wordt. Hartstikke leuk! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi, hi, ik heb al gezien wat het wordt. Hartstikke leuk! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kolletje, en ja ik herken het garen waar je mee bezig bent...Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er prachtig uit !

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb de kol gemaakt! Heb een verwijzing naar je blog op mijn blog gezet. (net zoals bij de borduurringen trouwens!) Erg leuk! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen