Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 19 september 2012

Knoopjes en bandjes

Mijn moeder heeft zo'n oude knopendoos waar je zo heerlijk mee kunt spelen. Veel van die knoopjes die je tegenkomt herken je. Die zat op mijn jasje toen ik kleuter was, en die op dat gekke ruitbroekje. Deze was van mama's jas, en die ....

Met knoopjes kun je zoveel meer doen dan iets sluiten! Deze hartjes zijn erg leuk, voor aan je sleutel of tas:

Pinned Image
(Bron niet meer te achterhalen, helaas)

Dit hart is gemaakt door Ria, van knoopjes en een metalen draad:


En dit rupsje is geweldig om met kinderen te maken. Je vind het origineel hier.

Pinned Image

En ben je meer van de bandjes en kantjes? We hebben 2 kasten vol! En deze retrobandjes zijn juist weer binnen:




  • Button Caterpillar

2 opmerkingen:

  1. kijk daar houd ik nou van: knoopjesharten... je vindt er ook een paar op mijn blog trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk herkenbaar, die knopendoos van je moeder! Ik heb die van mijn moeder mee mogen nemen en heb alles met veel genoegen bekeken. Ik had overigens zelf ook al een mooi voorraadje gespaard...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen