Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 21 september 2012

Granny sjaal

Deze week kreeg ik een foto toegestuurd van Ans die een Granny-omslagdoek maakte. Ze gebruikte hiervoor 3 bollen Invicta color.



Een andere prachtige omslagdoek van dit materiaal vind je bij Gerrie van In het Rose Huisje


Het patroon is gebaseerd op een halve Granny Square, die je eindeloos herhaalt. Bij Cathérine van Blij met draadjes vind je een prima beschrijving van zo'n halve granny. 

 driehoek granny square

Overigens kun je bij dit blog ook kennismaken met dit leuke boekje:

Cover-Kerstversiering

Cathérine is een van de ontwerpsters van de patronen die erin staan. Half oktober is het boekje verkrijgbaar bij het Kruitvat, maar als je niet kunt wachten (zoals ik...) dan kun je het al bij Blij met draadjes bestellen. 

P1110326


1 opmerking:

  1. Very beautiful granny shawls, especially the first one!! Oh and I like the little Christmas trees, I think I will really have to buy that book ;-).

    BeantwoordenVerwijderen