Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 22 januari 2013

Mini-sokjes

Dit idee kreeg ik een tijd geleden toegestuurd van Ellen die van deze kleine ieniemienie-sokjes een aandenken voor het kraambezoek maakte voor de geboorte van een neefje:



Door ze op een etagère te zetten zag het er helemaal geweldig uit!


Ik mag het patroontje met jullie delen:

Patroon mini babysokjes: (katoen, bebreid met naalden 2½)

-22  st. opzetten.
- 6 naalden recht breien(ribbel 3 toeren).
-dan 6 st.recht (3 st.samen,4 st.recht, 1 st.afhalen,1 x 2 st.samen breien,afgehaalde steek over de 2 samen gebreide steken heen halen)6 st.recht.
-terug: 7 st.recht, 4 st.averecht, 7 st.recht breien.

-dan 5 st.recht (2.st. samen breien,4 st. recht, 1 st.afhalen,1 st. breien ,afgehaalde steek over de gebreide steek heen halen) 5 st. recht .
-terug:6 st.recht, 4 st.averecht, 6 st.recht breien.

-dan 4 st.recht (2 st.samen breien, 4 st.recht, 1 st. afhalen, 1 st.afhalen, 1 st.breien,afgehaalde steek over gebreide steek heen halen) 4 st.recht.
-terug: 5 st. recht,4 st.averecht, 5 st.recht breien.

-dan 8 naalden=4 toeren recht breien(ribbel)

-afkanten , draad een beetje lang houden,om zool en hiel aan elkaar te naaien.

-lintje doorrijgen , zelf heb ik het smalste satijnlint gebruikt,maakt het net iets meer af. Ik heb het rondom door het sokje geregen en aan de voorkant gestrikt. Ik heb als maatstaf genomen, net onder de plaats van de 4 laatste ribbels. En een maasnaald daar voor gebruikt.

Ik heb de sokjes opgevuld met een plukje fiberfill en met een draadje katoen in de kleur van de sokjes, steeds 2 sokjes aan elkaar gezet.Dus zodat ik van de door mij gebreide 60 sokjes, 30 paar had.




Dank je wel, Ellen!

9 opmerkingen:

  1. Prachtigggg, wat een leuk idee
    Fijne dag
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig, ik heb gelijk het patroon uitgeprint.
    Hartelijk bedankt.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, zo'n etagere vol! En hoe leuk om dat als kraamkado mee te geven, ik ben meteen fan en houd het patroon alvast bij voor het geval dat...
    Bedankt alweer Jeanet voor de tip.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LEik idee. Ga het bewaren. Bedankt voor het delen. Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze sokjes zijn ook geschikt voor een popje van 30 cm. Heel erg leuk! Dankjewel voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan iemand die voor mij maken tegen betaling aub

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klopt 't wel dat je hier 2x 1 steek moet afhalen?

    “-dan 4 st.recht (2 st.samen breien, 4 st.recht, 1 st. afhalen, 1 st.afhalen, 1 st.breien,afgehaalde steek over gebreide steek heen halen) 4 st.recht.
    -terug: 5 st. recht,4 st.averecht, 5 st.recht breien.“

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1 steek afhalen heb ik overgeslagen en dan komt het patroontje precies uit

      Verwijderen