Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 3 januari 2013

Het lijkt gebreid, maar is gehaakt!

Voor de kinderen is het nog steeds Kerstvakantie - en daarmee zit ik een beetje in een spagaat! Van enige structuur is nog lang geen sprake, behalve dan dat de winkel om 9 uur open moet. Maar verder vallen ontbijten, lunchen, koffiedrinken, ergens samen aan het eind van de ochtend, en ga ik eerder naar bed dan de kids. En dan krijgt dochterlief ook nog kiespijn en een hamsterwang..... voorlopig aan de antibiotica-kuur en volgende week het vervolg. Bovendien zijn er zeer hardnekkige problemen met de fax en telefoon sinds we een "verbeterde" breedband verbinding van KPN hebben. Dus als ik in de winkel niet opneem, dan heeft de monteur misschien even een draadje er uit getrokken om een oplossing te vinden...

Jullie begrijpen wel dat ik dus iets minder tijd heb om te bloggen!

Maar dit idee wil ik jullie niet onthouden!



Deze prachtige kol lijkt gebreid maar is gehaakt.

Ik zag het patroon zojuist bij Easy makes my happy (mij ook!), en ik vind 'm prachtig! Je kunt het patroon kopen via EtsyRavelry of Mamachee


En nu maar weer eens kijken of die beste monteur al een oplossing heeft gevonden....

NB: Nelleke zocht voor ons uit hoe je deze steek haakt! Kijk maar eens op haar blog Nelleke maakt van alles (Nelleke blogt nog maar net, maar zeker een aanrader om te gaan volgen. Ze maakt nl. de mooiste dingen want ik heb al veel van haar mogen laten zien op mijn blog!)

8 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kol zeg, heel erg mooi! En niet te geloven dat hij gehaakt is...! P.S. Had jij toevallig die merklappenverjaardagskalender nog in huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht! Ik denk dat ik die moet kopen - een goed begin van het nieuwe jaar, lijkt me. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat intrigerend vond ik deze col. Niet gebreid! Nu ben ik altijd nogal nieuwsgierig, dus heb ik vanmiddag dit op een proeflapje geprobeerd. Dat ging goed! Op mijn blog heb ik de foto's.
    http://nellekemaaktvanalles.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat knap (gevonden), Nelleke! Volgens mij is dat 'm of je zit er in elk geval heel dicht in de buurt!

      Verwijderen
    2. Super, Nelleke - dit is 'm!

      Verwijderen
    3. Ja, en toch meer credit voor je, Nelleke! Ik ben geen ervaren haakster - verre van - maar met jouw aanvullende uitleg is 't me toch gelukt. Dank je wel!

      Verwijderen
    4. Wat leuk dat jullie wat konden met mijn uitleg. Graag gedaan ;-)

      Verwijderen