Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 10 januari 2013

Glamour

Dit kleine kolletje heeft een beetje "glamour". Het is gemaakt van Rowan Kidsilk Mohair, met een heel klein lovertje er in verwerkt.



Het is een kostbaar garen, maar o-zo-mooi. Voor dit kolletje heb je maar één bolletje nodig (€ 13,90). Het is gebreid met alleen maar rechte steken (44) op naalden 5. Het garen is fijn, en er zit wel 165 meter op 25 gram. (Wil je een lace-sjaal maken, dan heb je 2 of 3 bollen nodig)


Het is bij ons verkrijgbaar in 3 kleuren:

Met dit bolletje/kolletje bewijs je maar weer eens: mooi is niet altijd moeilijk!
Wil je wel wat ingewikkelders? Hier vind je een gratis Duits patroon van een lace-sjaal van dit garen, en hier in het Engels (eerst registreren).

4 opmerkingen:

  1. Prachtig... Zo zie je maar dat 'gebreid' echt niet oubollig is, maar ook heel sjiek kan zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig chique garen. En als je maar 1 bolletje nodig hebt voor zo'n prachtige col valt het wel mee toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi garen, zowel de kol als de sjaal zijn prachtig! Ik heb me geregistreerd op de website van Rowan en daar het patroon gevonden. De PDF download heeft ook een nederlandse versie van het patroon. Verder hebben ze, net als jij altijd, heel veel leuke/mooie brei-ideën.
    Zucht, had ik maar veeel meer tijd.

    BeantwoordenVerwijderen