Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 26 januari 2013

Fair Isle

Deze week liet ik al een restjes-das zien. Geweldig project om met kleurtjes bezig te zijn. Wil je het liever wat ingewikkelder aanpakken, dan kun je ook voor een Fair Isle versie kiezen, zoals deze:


Je kunt dit patroon terugvinden op Ravelry, met een gratis patroon.
In het Engels weliswaar, maar met een heleboel teltekeningen van de inbrei-patroontjes. En het leukste is natuurlijk om er je eigen draai aan te geven. Met je eigen kleuren en motieven.


Hou je niet van zoveel kleur? Dit kan ook!


Bij Wieke van Keulen vond ik een handige link over de techniek van Fair Isle breien. De moeite waard om te bekijken!

6 opmerkingen:

  1. ik vind die erg mooi en begin hoe langer hoe meer zin te krijgen om zo eens eentje te breien !
    In kleuren dan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor wie de tweehandige werkwijze te moeilijk vind is deze misschien iets, http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=136
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beeldige sjaal - het wordt nog moeilijk om te kiezen tussen kleurig of sjiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg, met al die kleurtjes zo'n patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om restjes wol in te verwerken. Dank je wel voor de tips.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen