Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 8 januari 2013

Beren-muts

Charlotte is een trouwe klant van ons winkeltje en ze maakt de mooiste dingen!! Die ze dan ook weer meeneemt en waar ik een foto van mag maken....

Zo ook deze super-leuke beren-capuchon:


Het (Engelse) patroon koop je via Ravelry. Deze muts hierboven werd gemaakt van 3 bollen Peru - heerlijk zacht! Brei je liever? Dan is er ook een patroon van een gebreide versie. (en bij breien heb je aanmerkelijk minder wol nodig dan bij haken). 

(NB: ik heb het patroon niet, en het is ook niet (bij mij) in het Nederlands te verkrijgen!)

En dan zo'n droppig lief meisje die zo'n muts wil dragen....



15 opmerkingen:

  1. oh wat schattig! Ziet er ook wel heel warm en knus uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk, ik weet nu al een hoop kindjes die hiervoor in de rij gaan staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige berenmuts heb geprobeerd om het patroon te bestellen maar moest met creditcard betalen en die heb ik niet. Jammer had hem graag voor de kleinkindertjes gebreid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan ik het patroon toevallig ergens in Nederland bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik zou het patroon graag in Nederland bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb het patroon dus wel besteld alleen moet je wel heel goed de engelse termen kennen anders lukt het gewoon niet. ik kan er dus helaas gewoon niks mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is er iemand die deze Berenmuts voor mijn kleindochtertje zou willen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marga, als je voor het patroon en het draad zorgt kan dat geregeld worden. Ik woon in Nijmegen en ben regelmatig in Arnhem en Amersfoort (CS Arnhem en Amersfoort Schothorst).

      Verwijderen
  8. Ik kan het voor je maken Marga stuur mw maar een email als je interesse hebt! Mariskavandervaart88@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,

    Ik ben werkzaam bij de Dassenwerkgroep Brabant. Ik heb het hier over het dier de Das, om misverstanden te voorkomen. Omdat dit jaar is uitgeroepen tot het jaar van de Das ben ik op zoek naar patronen van wanten, sjaals, truien e.t.c met de of een Das. Wie oh wie kan mij hieraan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik maak de mutsen ook je kan kijken op mijn Facebook pagina leuke zelfgemaakte spullen

    BeantwoordenVerwijderen