Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 2 mei 2019

Bezig!

Of ik het druk heb? Nou, ik ben best "bezig" de laatste dagen. Het bloggen lukte even niet maar dat kwam alleen maar omdat ik nogal lange dagen maak.
Gisteren besloten Miriam en ik om in de avond nog wat bleke strengetjes een kleurtje te geven. We hadden een nieuw draadje gevonden en dat wilden we graag uitproberen. Wat een feestje!


 

We waren zo enthousiast dat we de tijd vergaten en om half 1 vannacht stond ik nog pannen te boenen. Daarna nog snel even douchen want met die azijn-lucht om me heen wil Ali me niet in de buurt hebben 😁, een latertje dus. Het droogde vandaag natuurlijk voor geen meter, het zal wel volgende week worden voor deze strengen in de winkel zijn. Maar wij zijn in elk geval al helemaal verliefd. En dan moet je het nog eens voelen, zooo zacht!




Vandaag toch weer vroeg op, er stond aardig wat op het programma. Het treurde buiten met een miezerige regen en dat lokte veel mensen vanmiddag naar de winkel om een wolletje te kopen (met natte sneeuw in het vooruitzicht is het super handwerkweer!). Eind van de middag ging de winkel en het atelier weer op de kop en aan de kant, want vanavond was er onze gezellige breiclub. Naast een heleboel gezelligheid en veel gelach inspireren we elkaar met héél veel nieuwe ideeën, vanavond was het een grote bron van nieuwe ideeën. Ik kan lang niet alles laten zien (maar dat komt t.z.t. wel), vooral uit  Jellina's tas kwam een flinke stapel nieuwigheden en inspiratie.


Nel had de turbonaald gebruikt om deze leuke poncho te haken waar ik vrijdag over blogde!


Jolanda's deken was af!


En Cocky breide deze prachtige omslagdoek van een bol Maya naar aanleiding van deze blogpost. In het echt is deze nog veel mooier en heerlijk zacht!



Annemarie breide de Silky Colour sjaal helemaal af. Ik ga 'm dit weekend blocken en dan komt-ie n de winkel te hangen!


En ik heb ook een nieuw projectje op de pen. Het schiet met dit soort dagen alleen niet zo op....
Het is nu kwart over 11, voor de tweede dag ben ik meer dan 16 uur achter elkaar in touw. Het is mooi geweest, ik ga de koffer opzoeken......... morgen weer een dag!





3 opmerkingen:

  1. Jij maakt wel erg lange dagen. Pas je wel een beetje op jezelf?
    De strengen zien er vrolijk uit. Duidelijk voor ieder wat wils.
    In de breiclub maken jullie echt prachtige dingen. Het blijft moeilijk om kleuren net zo mooi op de foto te zetten als ze in werkelijkheid zijn.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke kleurtjes. Pas je wel op jezelf met de lange dagen die ja maakt. Maar als het kleuren zo leuk uitvalt dan snap ik het wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen