Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 20 mei 2019

Batad

Het patroon bestaat al weer een poosje (2013) maar hij blijft bijzonder! Doordat de lijst met projecten op Ravelry naar aanleiding van dit patroon maar blijft groeien, kun je steeds meer prachtige varianten bekijken:


Batad van Stephen West

Het patroon is uitsluitend te koop via Ravelry (Engels), door de verkorte toeren krijg je de prachtige vorm. Op de Projectlijst op Ravelry staan al meer dan 800 exemplaren - het patroon heeft dus vele mensen aangesproken!

Totaal anders, maar ook van dit zelfde patroon:


of deze:

Foto: Dany Ravelry

Deze laatste is gebreid van een bol unicat (900 meter), waar bij zowel de binnen- als buitenkant is gebruikt. Wat een goed idee! 
Vandaag nog maar eens extra unicat besteld, nu even duimen dat alles op tijd geleverd wordt (ik ben meneer Murphy van vorig jaar nog niet vergeten). Vanaf nu wordt de Buienrader dagelijks gecheckt - alsof dat helpt. Lijstjes worden bijgehouden, things-to-do afgestreept, een lichte buikpijn blijft hangen tot 2 juni vrees ik en mijn stresskuchje laat ook van zich gelden. Verder alles onder controle..........



5 opmerkingen:

  1. Vorige week aan de Batad begonnen. Leuk patroon en prima voor bij de tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie varianten!
    Ik duim voor je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo druk in de weer, maar pas wel goed op jouw eigen grenzen.
    De Batad is echt een bijzonder patroon. De kleuren van het unicat-garen springen er prachtig mee uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee wat een mooi patroon. Zeker die bij die trouwjurk, zo prachtig en fijntjes. Ik ga hem in ieder geval opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen