Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 23 mei 2019

Stella

Tjonge, nu moet ik toch echt even de muren van de winkel oprekken! Er komen nog zoveel leuke draadjes binnen (en dit jaar gewoon lekker op tijd, he?!) dat het echt even stouwen wordt. Ik heb Ali inmiddels verdreven uit zijn Atelier, alle naaimachines van hem zijn ingebouwd...

De komende week licht ik er nog wat draadjes uit maar het wordt lastig kiezen met nog 9 dagen te gaan. Deze bolletjes wil ik echter graag even laten zien. Sommige draadjes verkopen zichzelf - als je er ook even aan voelt....!


Dit zijn bolletjes Stella, een superzacht garen van Borgo de Pazzi. Dit móet je even voelen, dan ben je óm! De zachtheid komt van de 50% Bamboe (de andere helft is polyamide). Deze samenstelling maakt het garen geschikt voor zoveel verschillende projectjes! De looplengte (210meter op 50 gram) is zeker ook een pré. En € 3,50 voor zo'n zacht draadje is zéker niet te veel!

Wil je sokken breien maar wil je geen wol gebruiken? Of vind je het kriebelen? Met dit draadje kun je prima sokken breien. Het garen heeft precies dezelfde stekenverhouding en looplengte als 4-draads sokkenwol dus met 2 bolletjes brei je een paar sokken tot maat 46!


Maar het garen is absoluut ook geschikt voor zomertruitjes - gehaakt of gebreid - en sjaals. Babykleertjes kun je er ook prima mee maken!

Toen ik de vorige keer dit garen binnenkreeg liep het zo hard dat ik in no time met een leeg kastje zat. Gelukkig is er weer nieuwe voorraad gekomen, 11 kleurtjes in totaal - allemaal licht gemêleerd. En dat gaat vast niet meer in dat kastje passen... 😉


Ik beloof dat ik dit draadje binnenkort in de webshop zet, maar reken maar dat dat ná 1 juni wordt 😀! Morgen is het kastje in de winkel in elk geval goed gevuld...


Afbeeldingsresultaat voor logo borgo de pazzi


2 opmerkingen:

  1. Zaterdag met de caravan naar Veere. Speciaal voor het brei en haakfestival. Zóóóón zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. o, wat leuk! Het is goed toeven hoor - hier in het Zeeuwse :-)

      Verwijderen