Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 27 mei 2019

Bijna......

Het aftellen is nu echt begonnen! Deze week worden nog bérgen werk verzet (sommige dingen kunnen nu eenmaal niet zo lang van te voren). Zo vulden wij vandaag een heleboel goodiebags, maar daarover morgen meer......


Ook de buienradar stemt ons vrolijk: Het lijkt erop dat we het ultieme brei- en haakweer krijgen 😊.
Vanavond krijgen de laatste strengen een kleurbadje (kan het niet laten) en zo komen we de week natuurlijk wel door. 

Nog een paar dingetjes uitgelicht:

Op het festival vind je verschillende tafels waar ontwerpers/bloggers/vrijwilligers demonstreren of een workshop geven. Je mag overal aanschuiven als er plek is. Het kan zijn dat bij de workshops een kleine bijdrage wordt gevraagd voor het materiaal en/of patroon dat je krijgt. Alleen de workshop garen verven is al helemaal bezet. Daarnaast is er genoeg plek om gezellig samen te haken en te breien!

Vorige week beschreef ik het hele programma voor zaterdag. Ik was iemand vergeten: Thea vult namelijk ook een hele tafel met haar prachtige creatieve werk. Ik heb er maar een aantal foto's uitgelicht, maar het dekt de lading niet helemaal hoor. Thea maakt de mooiste poppen maar weet ook raad met wol en vilt. Bij Thea kun je ook langsgaan om een pompom-vogel te maken (misschien ook erg leuk voor de jonge deelnemers aan het festival!



Je kunt bij de deelnemers vaak losse patronen kopen (niet alle losse patronen verkopen wij standaard in de winkel). Voor bijna alle patronen (van amigurumi, dekens, tassen, sjaals, etc, etc.) hebben wij wel het materiaal voorhanden op de kraam buiten of in de winkel. 

Het boek "Sjaals" van Sascha is ook te koop buiten. Sascha zit van 12.00 - 14.00 aan haar tafel klaar om het boek te signeren (en mocht je haar tussendoor tegen het lijf lopen wil ze vast ook nog wel een krabbel zetten 😉.
Ik zou iedereen die meedoet nog wel een keer in het zonnetje willen zetten, maar het beste is om gewoon te komen en mee te doen!




 

 

 





3 opmerkingen:

  1. we tellen de dagen af!! mijn zus heeft zich vandaag ook nog ingeschreven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Jeanet je verdient het om in het zonnetje gezet te worden met deze leuke dag. We boffen wederom met het weer. Ik kijk er naar uit hoor. Tot zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt echt weer een feestje en voor jou en de anderen die deze dag verzorgen is het fijn dat er mooi weer in aantocht is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen