Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 4 mei 2019

Wolkenluchten, de nieuwe Yarn en Yarnbowls!

Ze hebben het wel goed uitgekozen bij Scheepjes! In het weekend waarin allerlei imposante wolkenluchten over Nederlands vliegen lanceren ze het nieuwe garen met de zeer toepasselijke naam "Skies". Vandaag kreeg ik de eerste geschenkdoosjes binnen met dit nieuwe garen, ik ben verkocht....






"De nieuwe SKIES-garens zijn gemaakt van een volledig natuurlijke vezel, 100% Premium Blend-katoen dat zo zacht is als een wolk. De kleuren variëren van het bleke blauw van een zonnige dag, via een diep traditioneel indigo naar het kolkende groen van een stormachtige lucht. De kleuren hebben een handgeverfde uitstraling en zijn vernoemd naar wolkenformaties. Alle 9 kleuren zijn gemaakt met een natuurlijke indigo kleurstof, een van de oudste kleurstoffen ooit gebruikt. Gebruik bij de eerste keer wassen wel een colour catcher, want er kunnen hierbij wat verfresten vrijkomen!"


Van deze nieuwe katoen zijn 2 varianten gemaakt, light en heavy. Om kennis te maken met dit prachtige garen zijn er cadeaudozen gemaakt waarbij in elke doos kleine strengen van alle 9 kleuren 
zitten.
Scheepjes SKIES Light : Dit assortiment bevat de 9 kleuren van Scheepjes SKIES Light van 28 gram. Eén mini-streng heeft een looplengte van 95 meter en is geschikt voor naaldmaat 3.00mm. 
(in totaal dus 855 meter, genoeg voor een omslagdoek, kol of ander mooi project). De lightversie bestel je hier in onze webshop.
De strengen zijn verpakt in een doosje met vloeipapier, bijna jammer om open te maken 😉.


Scheepjes SKIES Heavy: Dit assortiment bevat de 9 kleuren van Scheepjes SKIES Heavy van 28 gram. Eén mini-streng heeft een looplengte van 47 meter en is geschikt voor naaldmaat 6.00mm.

Deze giftbox bestel je hier in onze webshop. (€ 17,95)







En dan heb je op de foto's ook al de nieuwe Yarn ontdekt! Ook deze kwam vanmorgen bij ons binnen, en hij is echt weer mooi!!

"Het thema voor deze editie is Reef. Deze onderzeese broedplaats voor planten en dieren is sterk, kan de golven weerstaan en zorgt zelf voor de aanwas van nieuw leven. In vier thema's vieren we het rif. We gaan langs bij de ANEMONEN met hun buitenissige vormen en expressieve kleuren. We zwemmen tussen de mysterieuze bladeren van het KELPWOUD en warmen ons aan zonlicht dat doordringt in het ondiepe water van het KUSTRIF. Om ten slotte te eindigen bij de kleur KORAAL, een vrolijk-makende kleur waar je je ogen niet vanaf kunt houden!"

Met 16 brei- en haakprojecten is deze YARN bookazine weer een bron van inspiratie voor iedere handwerkster! De nieuwe Yarn ligt al in onze winkel en hier in de webshop (€ 8,95)


 

 

En dan nog onze prachtige Yarnbowls! Een bamboo kom met een uitsparing voor de draad. Je bolletje rolt niet meer door de hele kamer, onder de bank en rond de tafelpoot.
Ook deze kommen staan in onze webshop en in de winkel (€ 34,95)




Volgende week is het Moederdag. Wil je verwend worden, maar weten de gulle gevers niet precies wat? Met een Cadeaubon uit onze winkel kun je zelf kiezen 😉.







4 opmerkingen:

  1. Je brengt me op een idee met die giftcard. Ik zeg vaak dat ik niet weet wat ik moet vragen dus vanaf nu wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. verliefd ! Wat een mooie doos met garen. Fijn weekend Jeanet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige doosjes garen en zo leuk die kleine strengetjes, ik vind het
    echt "Zeeuwse" kleurtjes.Behalve het groen heb ik alle kleuren wel voorbij
    zien komen vandaag!
    Gr. Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige blauwtinten en drie houtenschapen zijn werkelijk fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen