Omdat vorige week de cadeaudoosjes met het nieuwe Skies-garen de deur uitvlogen (helaas nu helemaal uitverkocht), besloot ik snel de volle strengen te bestellen. Maandag bestellen, dinsdag in huis - dat zou toch prachtig uitkomen voor Moederdag?
Dinsdag komt het pakket helaas niet. Ach, dat kan gebeuren. Drukke tijden tenslotte in de week voor Moederdag en ik weet hoe hard die jonge gasten moeten werken om die gigantische hoeveelheden pakketten op tijd te kunnen leveren. Geen punt, morgen weer een dag.
Woensdag kijk ik nog maar eens op de website van de pakketdienst om te zien hoe laat ik het pakje kan verwachten. Verhip, wat zie ik nu "pakket niet af te leveren"? Huh, ik ben toch gewoon open? Ik besluit eens te bellen naar het servicenummer. Een aardige mevrouw komt aan de lijn en vertelt mij dat ik niet thuis was toen het pakketje geleverd werd. Niet thuis....? Ik leg haar vriendelijk uit dat ik een winkel heb en altijd open ben. Ze besluit eens navraag te doen en belt me later terug: de chauffeur was ziek geworden en nu moesten de pakketjes door een collega worden bezorgd. Ik zou het nog diezelfde dag - woensdag - krijgen......
Voor de zekerheid bel ik ook de leverancier nog even, maar wat kan die op dat moment nog doen?
Helaas, waarschijnlijk is de collega van de collega ook ziek geworden, het pakket komt ook woensdag niet. Op donderdagmorgen check ik al vroeg de website, uiterlijk half 2 zou het hier zijn. Ondertussen heb ik al verschillende klanten moeten teleurstellen omdat de bestelling nog niet binnen is. Ik krijg het ook een beetje benauwd voor die pakjes die ik nog moest gaan opsturen.... Ik check tussen de bedrijven door de website. Nog 30 pakketjes, nog 23 pakketjes, nog 15 pakketjes voor ik aan de beurt zou zijn (overigens een idioot systeem om zo opgejaagd te worden door een schema van bezorging!). Nog 3 pakketjes, hij is in de buurt! Op dat moment komt er een klant en die ga ik rustig helpen. Na afloop - nog geen pakje. Ik check nog één keer die vermaledijde website en tot mijn verbijstering lees ik: Pakket niet af te leveren? Ben ik nou kippig????
Mijn bloeddruk stijgt een beetje en ik krijg blosjes. Ik pak snel de telefoon: die beste chauffeur (in opleiding of van het uitzendbureau weg gesleept?) moet hier nog ergens rondrijden en ik bel snel het servicenummer. Er komt geen verbinding tot stand. Heb ik nou in de haast een verkeerd nummer gedraaid? Ik grabbel naar mijn leesbril (altijd kwijt), bel nog eens en hoor een rare piep "het nummer is niet in gebruik". Ik loop een beetje rood aan nu. Verdorie, kan ik nou ook geen nummer meer bellen? Ik pak een ander telefoontoestel, bel nog eens en hoor weer die piep. Zucht, dit gaat 'm niet worden. Ik besluit dan de leverancier te bellen, dan moet die het maar zien te regelen. Vriendelijk word ik te woord gestaan en na een half uur nog eens teruggebeld over de stand van zaken. "Ze zeggen dat u niet thuis was " Nu breekt mijn klomp! Niet thuis? 😕 Het rottige van een winkel is dat je altijd aanwezig bent! (ik heb maar niet gezegd dat het mijn ultieme frustratie is dat ik al 20 jaar altijd "thuis" moet zijn en ik die paar vierkante meter soms grondig verwens). "U mag het ook ophalen op een servicepunt". Het gaat nu niet goed met die bloeddruk....... ik krijg klotsende oksels en besluit zelf nog eens dat servicenummer te bellen. Nu lukt het wel om verbinding te krijgen: "dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden" hoor ik eerst...
Ditmaal krijg ik een meneer aan de telefoon. Die vertelt mij - vanuit een kantoorstoel in het midden van het land - dat ik al drie dagen niet thuis ben. Ik word nu een beetje pissig! Ik leg deze meneer uit dat ik al 20 jaar op dezelfde plek een winkel heb waar zijn chauffeurs minstens 3 x per week een pakket afleveren. Dat ik een compleet lege markt voor mijn toko heb waarop gratis geparkeerd kan worden, er geen verkeer door de straat mag rijden dan alleen bestelbusjes, de deur al open is vanaf 9 uur en ik geen pakket heb ontvangen. Hij vindt dat ik niet boos mag worden (ik krijg nu lichte hartkloppingen) en zal het pakketje morgen nog eens proberen te leveren. Hij zegt vervolgens dat ik niet zo moet zeuren (huh, pardon?). Ik vraag of hij de chauffeur niet kan bellen dat hij moet omkeren en het gewraakte pakket moet afleveren. "wat blijft u drammen mevrouw, dan had u eerder op de middag moeten bellen". Ik piep met hese stem dat ze niet bereikbaar waren. "Oh ja, we hadden storing" en hij zegt vervolgens dat ik 'm eigenlijk helemaal niet lastig moet vallen want ik ben tenslotte geen klant maar de wol-leverancier wel. Ik weet nog uit te brengen - met horten en stoten - dat die ook al gebeld heeft en is afgescheept met het "niet thuis-verhaal". Dan zegt die meneer dat ik dat verzin en de leverancier nog niet heb gebeld. Ik ben nu paars, aubergine, ik word er beslist niet mooier van. Er komt stoom uit mijn oren. Ik besluit de verbinding te verbreken en ik hoop van ganser harte dat dit gesprek is opgenomen voor trainingsdoeleinden! 😁
En wát nou Moederdag? We kunnen toch alle dagen een mooi draadje gebruiken?
Alle kleuren in de Skies Light serie zijn er nu en ook verkrijgbaar in de webshop. Heerlijk katoenen garen, geschikt om te haken en te breien. En er is ook al dit prachtige patroon van een rond kussen, je vindt het bij The Guy With The Hook (Engels en Nederlands).
Morgen zijn we de hele dag nog open! Enne, volgende week ook 😉 ik ben gewoon "thuis"!
Pffffffffff............!
BeantwoordenVerwijderenDeze week ongeveer hetzelfde meegemaakt. Van dezelfde leverancier werd mijn pakketje vanuit Nederland ineens over Engeland naar België geleverd. Een reisje van net geen week...
BeantwoordenVerwijderenIk krijg de 'niet thuis' melding vaker, terwijl ik dan speciaal vrij neem en praktisch naast de deur zit te wachten....heel vervelend, en nog vervelender als de klantenservice op deze manier reageert. Gelukkig zijn de meeste mensen begripvol als een winkel problemen heeft met de post, maar het blijft stressvol
BeantwoordenVerwijderenIk snap je frustratie helemaal maar heb er van genoten hoe je het beschrijft! Haha
BeantwoordenVerwijderenOoooooooo wat een ellende. Die vervanger was niet al te snugger lijkt mij. Wat zal he blij zijn geweest toen de vaste bezorger er weer was.
BeantwoordenVerwijderenPffffff ...
BeantwoordenVerwijderenGelukkig is het uiteindelijk wel bij je aangekomen.
Groet, Ilse
Op zich wel leuk om te lezen ;-) Hoe vervelend het ook voor jou is! Gelukkig heb je 't uiteindelijk toch. En ja, zo'n klantenservice. Dat kan natuurlijk echt niet!
BeantwoordenVerwijderenFijn weekend!
Groetjes,
Akkelien
Oh wat een verhaal! Maar je schrijft het zo op dat ik het voor me zie 😂😂😂
BeantwoordenVerwijderenFijne Moederdag lieve Jeanet!
O, ik begrijp je frustratie helemaal maar ik moet zó lachen om hoe je het beschrijft! Ik zie het helemaal voor me.
BeantwoordenVerwijderenGeniet van je (moederdag)weekend.
Groetjes Madhurya
Honderden keren gaat her bezorgen van pakketten goed. Vooral als een vaste bezorger een vaste route rijdt. Die kent de mensen bij wie hij vaak pakketten bezorgd. Dat de bedrijven die pakketten bezorgen dit niet standaard zo regelen is mij een raadsel. Dat is goed voor iedereen. Gelukkig is jouw pakket na heel veel zweten en stress toch goed aangekomen. Dan kun jij jouw klanten er weer blij mee maken.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes, Margaret
Sjonge zeg ... ik woon niet in Nederland maar volg je blog dagelijks. En zoiets ben ik van Nederland toch echt niet gewend. Ik hoop dat de wol-leverancier het oppikt en een andere bezorger neemt. Ik hoop met jou dat het gesprek met die onprofessionele medewerker opgenomen is en dat hij op het matje is geroepen. Nou ja, intussen is alles weer OK. Hoera.
BeantwoordenVerwijderenWow Ik werk zelf op een klantenservice en ik zou me schamen als ik zo tegen iemand deed. Ik zou een klacht indienen! Dan gaan ze over het algemeen namelijk naar het gesprek luisteren met deze meneer.
BeantwoordenVerwijderen