Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 21 april 2015

Zo Zacht

Weet je nog dat ik blogde over die zachte Bamboo en het vestje dat ik hier ook van haakte? Ik ben erg enthousiast over dit garen en ik kon het natuurlijk niet laten om weer wat te gaan haken.


Zie je op de foto dat effect van het handgeverfde garen? In het echt nog mooier! Ik koos 3 kleuren blauw (jeanstinten) en ben hier heerlijk mee aan het spelen. Ik wissel de kleuren willekeurig af, en vind het heerlijk om dit zachte garen door mijn vingers te laten glijden.(overigens vind ik het makkelijker haken dan breien)


Maar, ik ben nog niet op de helft... er moest nog zoveel geregeld worden na de gewone""werktijd, dat het haken en breien er een beetje bij in schoot de laatste week. Gelukkig heeft Wieke net een prachtig patroon gelanceerd met dit nieuwe garen!


Het patroon van deze prachtige zomerkol Wing$ met reliefstokjes koop je via de website van Wieke van Keulen. Het patroon is zeer uitgebreid en in het Nederlands (en ook Engels) leverbaar. Voor deze kol gebruikte ze 7 bollen Vinnis Serina - 100% Bamboo (50 gram - 111 meter € 5,95).
Jammer dat je de zachtheid niet kan doorgeven via het internet!
Het patroon van Wieke is ook bij ons te koop, in combinatie met het garen.

Binnenkort ga ik weer een bestelling doen - maar ai, wat is dat moeilijk. Er zijn zóveel mooie kleuren! Hoe kan ik kiezen uit 80 ? Kijk maar eens op de Website van Vinnis. En als je dan ook nog leest over de achtergrond van dit garen - dan ben je verkocht, net als ik! Het liefst wil ik ze allemaal, maar helaas staat ons bugdet dat niet toe...
Wil je dat ik een speciale kleur voor je bestel? Kijk dan op de Kleurenkaart en geef je voorkeur door!
Hier wat inspiratie:

Desert Bouquet in Vinnis Colours Serina. By Btrix Dsigns.
*********

Ocean Deep in Vinnis Colours Serina. By Btrix Dsigns.
******
Royal Entrance in Vinnis Colours Serina. By Btrix Dsigns.






6 opmerkingen:

  1. Jammer dat ons budget niet in de tuin wil groeien! Wat had ik het dan druk! Ik heb aan 24 uur per dag al niet genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kom van de zomer je garen weer bewonderen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat mijn budget het ook niet toelaat om al die schattige kleurtjes te kopen. Wat zijn ze mooi. Je wordt er erg hebberig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wieke heeft zulke prachtige patronen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig garen lijkt me en Wieke maakt altijd weer nieuwe leuke patronen, helaas verkopen ze er geen tijd bij, een steeds terugkomend probleem!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Jeanet. Welke kleurnummers heb je gebruikt voor de prachtige blauwe shawl? Groetjes, Jolande

    BeantwoordenVerwijderen