Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 6 april 2015

Patroontjes en lapjes

Na mijn oproep om wat restjes te verwerken tot lantaarnpaal-lapjes druppelen er verschillende lapjes binnen per post of zo-maar-over-de-toonbank. Vandaag heb ik ze allemaal in een badje van eucalan gestopt en ga ik ze opspannen. De palen zijn nog niet teruggeplaatst - we zitten nog steeds in de graaffase - maar ze kunnen maar klaarliggen :-)



Het is zo leuk om te merken dat nog steeds mensen zich aanmelden voor de Zeeuwse Meebrei Deken! Wat ooit hier begon met een visserstruienproject om de Arnemuidse trui te promoten is nu wel helemaal uit de hand gegroeid! Wist je dat de Zeeuwse Visserstruien binnenkort opnieuw op een expositie te zien zijn? Niet in de buurt, maar ze gaan Sidmouth, Engeland naar het Sea Fest 2015 festival (1 & 2 mei), je kunt er alles over lezen op het blog van de Zeeuwse Visserstruien


Om maar in de patroontjes van de visserstruien te blijven: dit dekentje kwam ik tegen op Ravelry, en het doet heel erg denken aan de Zeeuwse blokjestruien!


Het is een klein dekentje voor de maxi-cosi, maar uiteraard kun je het zo groot maken als je wilt.


Zo'n voerinkje maakt het wel af, maar ik zou dan voor een mooi Zeeuws Schortenbontje van 100% katoen gaan :-)
Je kunt het gratis patroontje vinden op Ravelry, maar natuurlijk ook een van de patroontjes van de Zeeuwse Meebreideken gebruiken!



5 opmerkingen:

  1. Dat dekentje bracht mij op een idee , ik ga de achterkajnt van mij deken als een quilt idee voeren met verschillende stofjes . Hoe en wat ga ik over nadenken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief dekentje! En wat je zegt: de achterkant maakt het helemaal af. Ik wens je veel mooie wolletjes en wolletjesprojecten deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk patroontje en wat fijn dat al die lapjes zo binnen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow dat dekentje is echt superschattig! Wat is het ook netjes gestikt! Moet ik misschien ook maar eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig dekentje, mooi afgewerkt met dat voerinkje en het steekje herken ik meteen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen