Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 10 april 2015

Radio-stilte en een zomervestje

Na een paar dagen radio-stilte (of blogstilte) meld ik me weer even. Het ging 2 dagen even niet best hier, ik lag geveld met (weer) die evenwichtsstoornissen, heftiger dan ooit. Had ik woensdag gedacht dat ik er vanaf was, maar gisteren kwam het weer terug en zat er niets anders op dan in een donkere kamer uren te wachten tot het over ging. Vandaag voel ik me als slappe was, maar het weer compenseert veel! Hoewel ik wel eens mopper op het vele werk - vandaag ben ik zo dankbaar dat ik werken mag! En bloggen natuurlijk :-)

Dit zomervestje is precies wat je nodig hebt met dit prachtige weer:


Gebreid van 4 bollen Cablé (100 % microfaser, 100-gramsbollen, 225 meter) een glad, lichtglanzend garen - heel prettig om mee te werken). Voor maat 44-46 heb je een bolletje meer nodig. 


Hoewel je het garen breit met nld 4-4½ mm is het vestje niet dik of zwaar door de gebreide gaatjes. Het heeft boordjes van ribbels, de mouw is in één keer meegebreid. (en die mooie Zeeuwse Knoop vind je bij Juwelier Minderhoud)


Dit zijn de actuele kleuren op dit moment (er is weer een heleboel binnengekomen van dit garen, Ik blogde er eerder hier over).
Nodig voor maat 36/38 en 40/42: 4 bollen, voor maat 44/46 5 bollen à € 3,50
Verzenden kost 3,95 (vacuum verzonden). Het patroontje krijg je gratis bij aankoop van het garen.
(Bestellen kan per mail)



6 opmerkingen:

  1. Was er al bang voor, geen blogje van Jeanet, dan is er iets niet in orde, en omdat je onlangs daar ook al last van had...Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat je weer op de been bent. Doe voorzichtig aan hoor !
    Geen blog = Jeanet buiten werking..............
    Groetjes van Nel (Florenel)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap! Ik heb je net gemaild voor een bestelling, wat een leuk vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heftig zeg, zo vaak evenwichtsstoornissen. Heb je er ook medicijnen voor?
    Ik had er ook vaak last van, maar sinds ik er medicijnen voor slik, heb ik het eigenlijk nooit meer. Je wordt er ook zo onzeker van, want het overvalt je gewoon en je kunt totaal niet meer uit de weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte hoor, je bent even helemaal van de wereld af, ik weet het. Ik hoop, dat je er niet misselijk bij bent; dat vind ik het meest akelig eraan! Al bij de dokter geweest?
    Het lijkt allemaal op Menière.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pas goed op jezelf Jeanet...lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen