Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 20 januari 2014

Blauwe Maandag

Vandaag is 't 'm dan wél: de Blauwe Maandag, Blue Monday! Het zou de depressiefste dag van het jaar moeten zijn. Fijn dat-ie dan in januari valt, want dan hebben we dat in elk geval weer gehad van het jaar, kan het alleen maar beter worden toch? :-)

Blue monday

Ach, en ik had mijn blauwe maandag vorige week al! Dus doen we vandaag maar gewoon vrolijk. Vorige week kreeg ik een mailtje van Annemieke, die vroeg of we aan deze blauwe maandag een positieve draai konden geven door blauwe handwerkjes te laten zien. Goed idee!

We beginnen natuurlijk met onze blauwe visserstruien!!



Je kunt deze Arnemuidse trui zelf breien, het breipakket vind je hier.
Maar ook de kant-en-klare truien hebben wij, klik hier.


Natuurlijk hoort er zo'n geweldige muts bij, klik hier.


Warme blauwe sokken aan je voeten.

Maar er is natuurlijk meer, ik door in mijn archief! O, genoeg blauw te vinden......

Victoria, de prachtige kant sjaal van filigran.


De prachtige blauwe Herfstkol van Hanneke
Het patroon vind je hier.


De Accordion-kol in blauw.


Die supermooie kol in Unicat jeans van Elsje.



...of die mooie driehoekssjaal Square Lace Triangle van Wieke...?

Genoeg blauw om de dag mee door te komen, denk ik!!

Weet je wat mij te binnen schiet bij Blauwe Maandag? Ik las een paar jaar geleden het boek "Op een blauwe dag geboren" van de britse Daniel Tammet. Daniel heeft autisme (Asperger) en beschrijft op een indrukwekkende manier zijn jeugd en hoe hij de wereld ziet en ervaart. Een aanrader voor iedereen die meer wil weten over autisme.

7 opmerkingen:

  1. Allemaal ideetjes om vrolijk van te worden !
    Groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is aan onszelf om van blauwe maandag een blije maandag te maken :-)
    Mooi, al die blauwe handwerken!
    Groeten,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh is dat vandaag? Nou het weer is er in ieder geval goed voor ;-)
    Ik laat me niet kennen hoor, ik ga leuke dingen doen.
    Wat een goed idee trouwens om blauwe creaties op het blog te zetten!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Trek me niks aan van die blauwe maandag. Wat een onzin.
    Al de prachtige handwerken die je laat zien zijn stuk voor stuk prachtig en het boek is inderdaad een aanrader.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely blues! Thanks for sharing.
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/01/diy-shawl-pin-with-buttons.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, al die blauwe dingen! Ik ben dol op blauw :)

    lieve groet.
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi al die blauwe items.
    En bedankt voor de boekentip.
    Deze ga ik noteren om een keer te lezen.
    Ik vind dit soort boeken erg interessant mede ook omdat mijn zoon autisme heeft.
    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen