Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 13 augustus 2012

Vestje

Hoewel vandaag de basisscholen hier weer begonnen, konden wij nog in een beetje lage versnelling starten. Daniël en Miriam proberen langzaam in een normaal ritme te komen (valt echt niet mee...!). Pa Ali vond dat ze wel eens een handje konden helpen en zo gebeurde het dat ze gedrieën aan het schuren waren op de houten tuinmeubels.



Er zijn slechtere karweitjes op een maandagmorgen in het zonnetje....! Het belooft zowaar nog een weekje zomer te worden. Wel sneu voor al die kinderen die vanmorgen naar school moesten gaan. Hier druppelen al enkele wintergarens binnen, waar misschien nog niemand op zit te wachten. Maar  kussens, dekentjes, tassen en knuffels breien en haken is gelukkig van alle seizoenen, dus kom zeker even langs!

Dit vestje is een super-eenvoudig patroon: het is een rechte lap die een klein stukje wordt vast gezoomd. Het is een Engels patroon van Lion Brand (je kunt hier een vrijblijvend account aanmaken, en je krijgt toegang tot heel veel gratis patronen).

Image of Sparkling Shrug

Supersnelle vertaling: 
Garen geschikt voor nld. 3½ - 4, Bijv. Miami (bij ons verkrijgbaar in ca. 25 kleuren) stekenverhouding ca. 24 steken op 10 cm

216 steken opzetten en 6½ cm breien in boordsteek (1 steek recht, 1 steek averecht). Daarna door gaan in tricotsteek tot 59,5 cm, eindigen met 6½ cm boordsteek.
Losjes afkanten.

De lap dubbelvouwen in de lengte (boorden op elkaar leggen) en aan de zijkanten ongeveer tot de helft vastnaaien zodat armsgaten overblijven. 
Veel simpeler kan het niet!

Maar mooi is niet altijd moeilijk.....

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig vest, ik heb het meteen even opgeslagen in mijn account bij Lion Brand.

    Fijne week nog! We zijn hier net op de helft van de zomervakantie...

    Gr. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat leuk, dat is zelfs voor een onervaren breister te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor het linken naar het patroon van dat leuke vestje!
    En breien op pennen 3,5/4 gaat ook nog eens lekker snel, leuk.
    Ga meteen eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. naast dat mooie vestje, zijn die houten tuinmeubels ook erg mooi, maar pas op voor boktor !!

    BeantwoordenVerwijderen