Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 3 augustus 2012

Vakantie

Veel mensen uit de buurt komen al weer terug van vakantie. Enthousiaste verhalen van zon en warmte, bruinverbrande gezichten, leuke souvenirs (en natuurlijk stapels was).
Het zat er voor ons dit jaar niet in, maar we genoten wél! In de avonduurtjes en in het weekend is er nog van alles te doen en we wonen toevallig op het leukste plekje van Nederland (h'm, even mezelf kietelen).


Dus plukten wij prachtige boeketten uit de bloemenranden omdat we dit jaar weer een Bloemenplukbon kochten en we daarom onbeperkt mogen plukken uit de prachtige rand vlakbij onze moestuin. Daar wordt je heel vrolijk van!


We oogsten bramen in de tuin, en de aller-allerlaatste bessen en frambozen. Zo lekker!



Dat avondzonnetje is zo mooi, dat geeft alles een gouden randje!


We genoten als échte toeristen van een rondvaart op het Veerse Meer, langs het eiland (vroeger zandplaat) de Haringvreter, en mijmerden hoe het zou zijn als Arnemuiden nog aan open water lag. (Waarom hebben ze eigenlijk Walcheren niet gewoon een eiland gelaten, met mooie schorren en slikken....)

We waaiden uit in Westkapelle waar de vrachtschepen zo mooi dicht langs de kust (moeten) varen, waar je heerlijk kan uitwaaien op de dijk of op de pier waar de golven onder je klotsen en de meeuwen rond je scheren. Waar je gewoon met de auto op de dijk aan de zeekant kan parkeren, en kan dromen van een Engelandvaart...



Dus hadden ook wij een beetje vakantie, met dat verschil dat we hier mogen wónen! Dus nog veel vaker leuke dichtbij-dingen kunnen doen. En wil je weten wat er nog meer voor leuks te doen is komende week? Moet je beslist eens bij Lupineke lezen, die is minstens zo enthousiast als ik....





7 opmerkingen:

  1. Nou, de roem op Walcheren is niet overdreven hoor! We zijn er vorig jaar geweest (Zoutelande) en hebben er nog steeds fijne herinnerlingen aan! We hopen er zeker nog eens terug te komen! Via een nicht van ons die in Arnemuiden woont, kwam ik op jouw weblog (de vorige) terecht en toen begon het blog-virus bij mij toch aan te slaan ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben twee jaar geleden ook op Walcheren geweest, en vond het geweldig. Genoeg mooie en interessante dingen voor mij, en genoeg terrasjes voor m'n ex ;-) dus we kwamen er allebei vrolijk vandaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb deze keer eens niet van je brei- maar van je Walcherenseblog genoten. Als ex Lewedorpse geniet je natuurlijk van zulke foto's. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij wonen gewoon op vakantie Jeanet ;)! Heerlijk om je mooie foto's te zien, echt genieten! En.. we hebben nog twee weken, hi hi, hopelijk werkt het zonnetje ook nog een beetje mee! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook wij werken gewoon in de vakantie (boerderij)en doen elke week iets leuks. Dat zit hem in het kleine: extra lekker eten uit eigen tuin, de zon onder zien gaan aan de dijk (woonachtig in Noordoostpolder), picknickje in nabije omgeving, dat soort dingen.
    Wat me zo aanspreekt, is jouw enthousiasme voor het kleine: mooi boeketje zelf geplukt, lekker vers fruit, je omgeving. En je weet er zo leuk over te schrijven.
    Los van je geweldige archief met brei- en haakinspiratie, is het dat wat me steeds weer een kijkje op je blog laat nemen.
    Dankjewel voor al dat leuks!
    Geniet nog even lekker van het staartje van je vakantie,
    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanet,

    ik volg al sinds enige tijd je blog, ben er een soort van aan verslaafd!! Elke dag even kijken of je nog een nieuw blog heb geplaatst (wat meestal het geval is...)!!

    Wij gaannog op vakantie, van 19 t/m 29 augustus naar... Zeeland! Uiteraard wil ik een keer bij je in de winkel aanwaaien, ben nu wel benieuwd wie er achter de leuke stukjes zit. Heb je nog tips wanneer er iets bijzonders in die tijd in Arnemuiden is?

    Lieve groetjes,
    Carole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Carole,
      Dat is leuk! Ik vind het altijd erg leuk om lezers te ontmoeten, maar bel/mail even of ik er ben want tegen die tijd is hier het "gewone" leven weer helemaal begonnen. Als je wat van het (overigens kleine!!) Arnemuiden wilt zien, kom dan op woensdag- of zaterdagmiddag, want dan zijn de musea open. En Arnemuiden is heel goed te combineren met een bezoekje aan Veere bijvoorbeeld. Tot dan!

      Verwijderen