Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 25 augustus 2012

Streepjes...

Deze kussens vind ik geweldig leuk. Ik ben gek op vrolijke kleuren, maar deze diagonale streepjes zijn helemaal prachtig!


Je kunt de link naar het patroon vinden op Ravelry, het komt van de Engelse Sue. Op haar blog spatten de kleuren ervan af!

Deze kussens zijn gehaakt met vrij dik garen (nld. 6), maar het is niet moeilijk om het patroon aan te passen aan bijv. Catania of Bravo (acryl). Niet elk kussen is ook hetzelfde. 

Maak lossen die zolang zijn als de diagonaal van het kussen, zet daar stokjes op en aan de andere kant van de lossen nog een keer. Meerder niet op de hoeken. Daarna ga je een soort zak haken. Wissel de streepjes naar je smaak en af en toe eens passen:




Lekker doorhaken totdat de andere zijde ook dicht genaaid/gehaakt kant worden!





2 opmerkingen: