Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 9 augustus 2012

Sokjes uit 1000-en-1-nacht

Wat zijn dit lieve, grappige babysokjes! Ze doen me denken aan de sprookjes van 1000-en-1-nacht met de gekrulde puntjes...


(De bovenste zijn gebreid en gevilt in de wasmachine, de onderste alleen gebreid)


Ik vond het patroontje bij Storm op zolder. Even puzzelen maar dan heb je ook wat!


Hier kun je een hele handige tabel vinden (PDF) voor het breien van sokken. Zo weet je voor elke maat hoeveel steken je op moet zetten. De tabel is van Regia, de 4- en 6- draads garens worden het meestgebruikt (breien op 2½ en 3½). Let wel op dat in deze tabel gebruik wordt gemaakt van 5 naalden (ipv 4 dat bij ons gebruikelijker is), om verwarring te voorkomen....zelf even je steken verdelen!

6 opmerkingen:

  1. Zo een reden om te leren sokken breien. Ik vind ze al tijden zo leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bovenste komen echt wel uit een sprookje...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een liefjes die sokken ,Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke sokjes en hele handige tabel. Alleen, Marus heeft maat 48. Hij voelt zich wel een beetje gediscrimineerd door Regia :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Did not find pattern. Is there another source? Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,

    Waar kan ik het patroon vinden van de Sokjes uit 1000-en-1-nacht?
    De pagina van 'storm op zolder' bestaat niet meer.

    Alvast dank.

    groet Monique

    BeantwoordenVerwijderen