Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 21 augustus 2012

Romantisch randje

Soms maakt een klein gehaakt randje het nét af:

Flickr 802

Geweldig, he! Maakt je kussensloop helemaal romantisch (kan natuurlijk ook heel mooi in helemaal-wit). Ik vond deze kussens bij Rose hip. wil je ook zulke randjes haken? Dan moetje eens kijken bij Petite Fee, daar staat stap voor stap beschreven hoe je eerst een randje festoneert - en daarna omhaakt met een mooi schulprandje.


Je kunt ook eens kijken bij You go girl, waar je (met Engelse tekst) heel veel foto's kunt vinden waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je een mooi randje haakt.

Stitch-pattern

Dit boek staat ook op mijn verlanglijstje, vol met randjes...


En dan zo iets maken (zucht). Waarom zit er maar 24 uur in een dag...?



9 opmerkingen:

  1. Wat een lieverdjes, die kussens met dat randje. Eigenlijk zo simpel, maar je moet het maar verzinnen.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattige prachtige randjes, mooie foto's en bedankt voor alle linken
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat je eerst een randje moet festoneren was ik helemaal vergeten.
    Dank voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi, maarja dan moet ik wel gaan haken. En ik doe al zoveel, alleen haken? Nee dat niet. Misschien ooit wie weet wel heel erg mooi. Ik zou het ook mooi vinden om de keuken doeken of placemats if servetten of pffff zoveelmogelijk. Alleen dat haken he.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben er helmaal weg van, heel erg mooi en toch simpel.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, jammer he dat een dag stopt bij 24 uur. Enige randjes. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen