Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 16 augustus 2012

Oilily-onderzetters

Bij Ilona vond ik deze kleurige, vrolijke onderzetters. Ik vind ze heel erg leuk, vooral ook omdat ze perfect passen bij het kleurige Oilily-servies (wat al heel lang op mijn verlanglijstje staat - maar het is zo prijzig).


Ze schreef het patroontje van de onderzetters helemaal uit, met een stapel foto's er bij ter verduidelijking. Ik ben er weg van! Vooral dat kleine randje lurex-garen maakt dat de onderzetters helemaal bij het servies passen. 


Je kunt het patroon en foto-beschrijving hier terugvinden. Je kunt gewone katoen gebruiken en een draadje lurexgaren ( bij ons verkrijgbaar), haken op 3-3½.
Bij Ilona vind je nog veel meer creatiefs op haar blog, zeker even verder kijken!



Als ik nu alvast de onderzetters maak, zou het servies er dan vanzelf bijkomen....?


5 opmerkingen:

  1. Ik heb een ander probleem....ik heb het servies maar ka de onderzetters niet haken...hahaha, wat heb je toch een leuke blog met geweldige breitips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms is een idee zo simpel: als jij nou je servies aan Jeanet geeft en Jeanet geeft de onderzetters aan jou ;-)?

      Verwijderen
  2. Haha, ALS dat zo zou zijn....haakte ik er meteen een heleboel...voor elk deel van het servies eentje *__* Maar ze zijn wel erg leuk.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whahaha...laat even weten of dat lukt, dan begin ik ook vast te haken! Ze zijn superleuk en vrolijk!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk! Mijn zusje heeft het servies gespaard met punten van de koffie, bij de Douwe Egberts winkel. Zij heeft een aantal keer een oproepje in de krant laten plaatsen, wie punten over had kon ze opsturen naar haar. Zo heeft zij een heel groot deel van het servies inmiddels bij elkaar. Misschien een idee? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen