Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 3 augustus 2012

Naar school....

Het is bijna niet voor te stellen, maar hier in het zuiden zitten de schoolvakanties er al weer bijna op! De basisscholen hebben nog 1 weekje, het voortgezet onderwijs nog 2. De eerste schoolboeken zijn al afgeleverd, agenda's gekocht, kaftpapier ingeslagen....

Om in de stemming te komen: een gebreid lunchzakje - echt leuk. Grote kans dat je tiener dit ècht niet meeneemt naar school, no way! (Ik krijg namelijk luidkeels protest hier naast me)
Maar ook leuk voor kantoor natuurlijk....

Image of Felted Lunch Bag

Ik vond het patroon bij Lion Brand, een engelstalige site met heel veel patronen. Eerst een account aanmaken (verplicht je tot niets), en dan kun je heel veel patronen vinden.

Dit lunchzakje is gemaakt van vilt wol, maar gewone geitenwollensokken-wol voldoet ook prima!

5 opmerkingen:

  1. hey ik stel voor dat jullie allemaal nog iets zuidelijker komen wonen! wij hebben nog vrij tot september, of zelfs tot half oktober!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet maar lekker van de laatste week (weekjes). Wij hebben hier nog maar net vakantie. De scholen twee weken en wijzelf hebben vandaag van de eerste gezamelijke vrije dag genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, wat een leukje! En nee, ook hier zal zoiets beslist niet mee naar school gaan, stel je voor zeg ;)! Maar wat denk je als cadeautje?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem geweldig! Je kunt er natuurlijk je eigen draai aan geven en er knalkleuren voor gebruiken :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen