Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 22 augustus 2012

Mega-kol

Jullie zagen ze vorige jaar al, het was het meest gebreide artikel denk ik! Super-leuk voor jonge meiden in felle kleuren, en natuurlijk ook voor jongens en mannen en dames-op-leeftijd zoals ik:

De super-snelle-hippe-mega-kol!


Heel leuk van dit simpele patroon-met-groot-effect is dat beginnende breisters binnen afzienbare tijd iets echt "af" kunnen krijgen. In de vakantie kwamen nieuwe gemeleerde kleuren binnen (maar ik vond 30 graden niet echt een temperatuur om over kollen te beginnen....).


Eén bol is al genoeg voor een kol: zet 20 steken op (met naalden no. 20) en brei afwisselend 1 steek recht, 1 steek averecht. Bol bijna opbreien, de 2 einden aan elkaar zetten, tadaaah!


   

15 opmerkingen:

  1. Prima cadeautje voor zuslief voor december.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk zo'n kol, en wat een mooie bollen!!
    Stiekum wil ik nog helemaal niet aan de winter denken!
    Maar zodra ik er wel aan moet gaan denken, zal ik zeker zo'n leuke col voor mezelf gaan maken.
    Groetjes,
    Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt simpel snel met een leuk resultaat! Daar ga ik voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn prachtig, ik heb ze in het echt mogen bewonderen.

    Lieve groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik wil heel graag zo'n kol haken, ik heb al prachtige gemeleerde bollen, maar ik ben nog op zoek naar een geschikt patroon... Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind de Kol heel leuk, kan ik het garen bij jou bestellen of anders het merk van het garen dat je ervoor gebruikt? Naar je toe komen om het te halen is een beetje ver voor mij.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Saskia,
      Natuurlijk mag je de wol bestellen. De effen kleuren kosten 4,95, de gemeleerde 5,95
      Helaas kan zo'n grote bol alleen in een doosje worden verzonden, de verzendkosten zijn dan 6,75.

      Je mag me altijd even mailen!

      Verwijderen
  7. Maken maken maken... ;-) maar eerst mega breinaalden kopen dus! En een gaaf wolletje!

    Super zeg

    Groetjes
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, ik was net op zoek naar een idee voor mijn verknipte jersey laken (zelf t-shirt garen gemaakt, ofwel zpagetti) maar het spul is niet sterk genoeg voor een tas. Voor zo'n kol heb ik zeker genoeg. Enne, ik ga 'm in patentsteek breien, drie keer zo snel als 1r 1av en nog supermakkelijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. welk garen heb je voor deze col nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bravo Big of Roma Big (5,95). 1 bol is genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen