Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 30 augustus 2012

kruissteekjes

Met kruissteek-patroontjes kun je natuurlijk borduren. Maar er is nog veel meer mogelijk! Deze deken kwam ik tegen op Etsy:

Pointillism Posie Crochet Pattern, Granny Square Flower Afghan Crochet Pattern, Blanket/Wall Hanging Pattern

Pointillism Posie Crochet Pattern, Granny Square Flower Afghan Crochet Pattern, Blanket/Wall Hanging Pattern

Gewoon gebaseerd op een kruissteekpatroontje-maar-dan-anders!

Heel erg leuk! Je kunt het patroon bestellen bij deze Etsy-shop, waar je nog meer leuke dingen kunt vinden. En het garen? Dat haal je natuurlijk bij mij :-) 

Pointillism Posie Crochet Pattern, Granny Square Flower Afghan Crochet Pattern, Blanket/Wall Hanging Pattern

En dit kun je ook met een kruissteek-patroontje (gevonden bij Eline Pellinkhof), komt geen draadje garen aan te pas maar zo leuk!


En wil je wel borduren, maar toch iets anders? Maak dan je eigen stofknopen met borduurtje!


Beschrijving vind je bij Betsy

En deze vond ik hier.

6 opmerkingen:

  1. Nou ja, wilde ik net gaan zeggen dat ik het zo'n leuk idee vond met die gehaakte kruissteekpatronen, kom ik ineens mijn eigen geborduurde knoopje tegen! Leuk!
    Maar die gehaakte roos vind ik echt super. Geweldig idee! Dank je wel voor de tip.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat ik het haken van borduurpatroontjes niet zelf heb bedacht. Dan had ik vast al heel wat gemaakt. Echt een mega idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuki, vooral die klompen hihi....zouden mooi staan hier in de sala :-D

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jeanet, had de sprei al voorbij zien komen op facebook.Helemaal geweldig. Wat een mooie spulletjes heb je weer gevonden. De klompjes zijn ook al zo leuk. Jammer dat ik niet alles wat ik mooi vindt kan maken het zijn tenslotte maar 24 uur in een dag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ja wat een geweldige tip!!
    Zo vreselijk leuk dat gehaakte borduurpatroon!!
    Wat een idee echt super leuk

    BeantwoordenVerwijderen