Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 15 augustus 2012

Kommetjes

Via Tangled Happy kwam ik deze leuke gehaakte kommetjes tegen. Het patroon komt van Seriously Daisies en zijn eigenlijk makkelijk te maken!

free rainbow nesting bowl crochet pattern

free crochet pattern rainbow nesting bowl

Je vind het Engelse patroon hier, maar als je een beetje het principe van amigurumi kant zijn ze absoluut niet moeilijk om te maken.

De bodem van de kleinste maak je als volgt:
Haak 2 lossen, 6 vasten in de 2e losse vanaf de haak (6)
Haak 2 vasten in elke vaste (12)
*Haak 1 vaste en 2 vasten in de volgende vaste* herhaal 6 x (18)
*Haak 2 vasten en 2 vasten in de volgende vaste* herhaal 6x (24)
*Haak 3 vasten en 2 vasten in de volgende vaste* herhaal 6x (30)
*Haak 4 vasten en 2 vasten in de volgende vaste* herhaal 6x (36)
*Haak 5 vasten en 2 vasten in de volgende vaste* herhaal 6 x (42)

Daarna nog 4 toeren zonder te meerderden (= de rand van de kom)

Wil je een groter kommetje, dan voer je nog een toer met meerderingen  aan de bodem toe.

Wil je de balletjes ook maken? kijk dan hier.




3 opmerkingen: