Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 17 augustus 2012

Gelukspoppetjes

Het bestaat al een poosje, maar het blijft een heel leuk boekje!

(heel even bij mij uitverkocht, komt gauw weer)

Een boekje voor gelukspoppetjes voor elke gelegenheid. Ik heb al heel veel verschillende gezien (en ik ben helemaal weg van het paard van Sint dat hier instaat!), zoals de piraatjes en de babietjes.



Het leuke is dat je zelf nogal wat varianten kunt bedenken als je de poppetjes uit het boekje onder de knie hebt. Ina deed dat bijvoorbeeld met deze leuke Matruska's:


En deze zag ik van de week bij Ateljee de Kraal:


Walcherse klederdracht voor de dame, een haar vriendje is een Westkappelaer (petje). Let op ienie-mienie krulletjes en de zeeuwse knoopjes. Zelfs het slotje bloedkoralen ontbreekt niet aan de hals! Super mooi!


En wat te denken van deze dames in Bevelandse klederdracht met spiegeltjes en hun Walcherse b(r)oertje? Dit vind ik echt leuk (en erg knap)! Nu hoop ik dat Hanneke nog een keer een Arnemuids poppetjes maakt met een vissertje....... 


5 opmerkingen:

  1. Ja ze zijn zeker leuk!Je kan er vanalles uit voort (h)maken!;-)

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het patroon ook, het is een ontwerp van het vingerhoedje uit burgh haamstede.
    Misschien kan je aan haar vragen of ze een arnemuidense voor je kan ontwerpen/maken

    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Jeanet,
    Bedankt voor de link.
    En uitdagingen ga ik niet uit de weg, dus wie weet..........
    als ik wat meer tijd heb......:-)

    Fijn weekend, groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De variaties super!
    Ik heb zelf de baby een 'katoenen' luier gegeven: creatiefbezig.blogspot.com/2012/04/gehaakte-baby.html
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Jeanet,

    Wat een ongelooflijk leuke site heb jij. Ik zag je geluks poppetjes en vooral de zeeuwse versie vindt ik helemaal geweldig. Mijn moeder is een zeeuwse, ik vroeg me af of je hiervoor ook een patroon hebt of dat ze bij je te bestellen zijn. Ze zijn super, had mijn moeder graag een stel voor haar 60e verjaardag willen geven.

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen