Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 25 augustus 2012

Babydeken

Zelfgebreide baby-dekentjes blijven erg populair. In het begin in de wieg of wagen, en laten blijft het een heerlijk kroel-dekentje om mee op de bank te kruipen. Dit dekentje is prachtig en o-zo-makkelijk.


Het is gemaakt in ribbelsteek, (alles recht). In het engels heet dit Garter Stitch, klinkt een stuk interessanter dan "ribbelsteek"....
Ik vond dit dekentje bij The Purl Bee, de beschrijving is in het engels. Maar voor dit dekentje heb je eigenlijk helemaal geen beschrijving nodig! Neem het garen dat je mooi vindt, kijk op het etiket voor de stekenverhouding en reken het juiste aantal steken uit voor je gewenste breedte. Kies voor babietjes geen 100 % synthetisch materiaal, dat ademt nl. niet.

5 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Wat voor kantsteek heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Christel,
      Deze heb ik niet zelf gebreid, maar van Purl Bee geplukt. Daar staat geen kantsteek vermeld, maar alleen recht gebreid. Toch lijkt het alsof er een soort steek is gebruikt, ik weet alleen niet welke...
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen
  2. Oh, wat is-ie geweldig he!! Ik had hem ook al bij de Purl Bee gezien, dat is echt een van mijn favorieten! Krijg meteen zin om er aan te beginnen.. Jammer dat de aanstaande mama van het eerstkomende babietje-op-komst niet zo van deze tintjes houdt :(!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga je voor grijs, of pimpelpaars, of zwart-witte streepjes, of gewoon wit, of rasta-kleurtjes...... mogelijkheden te over :-)

      Verwijderen
  3. Hoi Jeanet,

    Ik wil graag het baby-dekentje met de geschulpte rand breien, maar ik begrijp niet hoe je dat moet doen. Heb jij daar mogelijk een Nederlandse beschrijving van of weet jij hoe ik dit kan breien.

    Ik zou heel blij zijn met je reactie.

    Hartelijke groet,
    Daniella Noordervliet

    BeantwoordenVerwijderen