Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 11 juli 2012

Zwemtas

Ik heb weer iets op mijn lijstje "things-to-do"!

Dat lijstje wordt alleen maar langer...En dat wordt niet korter als je tot 's avonds 12 uur achter de administratie zit. Wat heb ik daar toch een grondige hekel aan. Ze zeggen dat het moet, dus dan doe ik dat - in dit huis is niemand anders die het doet, snap je dat nou?? Ik vind commercie (het moet toch wat opleveren, liefst een belegde boterham) en creativiteit (waar ik me helemaal in kan verliezen) een hele moeilijke combinatie, en na het verwerken van de hele administratie krijg ik al helemaal de twijfels. 


Maar goed, de klus is weer (even) geklaard, en ik wil jullie graag deze prachtige zwemtas laten zien. Hij staat al een hele lange tijd op mijn lijstje!



 


Het komt van het blog Haken en meer (een van mijn favorieten). Een dergelijk patroon kun je ook terugvinden in het boekje Granny Squares Haken (€ 14,95 - bij ons verkrijgbaar), maar deze versie is vele malen leuker en fleuriger! Je begint met een aantal Granny Squares, het patroon staat in het boekje maar je kunt elk willekeurige granny gebruiken als hij maar ca. 12 x 12 cm is. Op het blog van Haken en meer staat beschreven hoe je de tas afwerkt. 

Op het blog kun je nog veel meer mooie en inspirerende dingen vinden, zeker een blog om te volgen!

4 opmerkingen:

  1. Oh, ik kan helemaal met je meevoelen voor wat betreft het bijhouden van de administratie...
    Dan is creatief bezig zijn een verademing! Jammer dat je het nu even niet kunt vanwege je handen.
    De tas is prachtig, met die mooie kleuren. Daar hou ik wel van!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben geen ster met mn administratie. maar inderdaad het moet nu eenmaal.
    Deze tas staat ook op mijn lijstje. Wat ook niet echt korter wordt, ookal ben ik druk bezig met dingen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De tas is inderdaad prachtig. Ik had hem al eens bij haken en meer gezien. Jullie winkeltje lijkt me enig maar jullie zitten voor mij echt aan de andere kant van Nederland. Kun je geen vestiging in West Friesland openen? Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jeanet
    Jaaaa mooiiii die tas alleen haken mmm daar ben ik niet zo' n ster in.Ik spin, weef, brei, keramiek, naai. Misschien tovh eens mm ff moet verzamelen en/of iemand die mij op weg helpt op haakgebied. Of iemand die zoeken die graag haakt dusssss ....

    BeantwoordenVerwijderen