Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 2 juli 2012

Vakantie-modus

Heel onverantwoord met een huishouden dat (op maandag!!) echt niet op orde is, en een winkel waar je zonder stelten niet in kan lopen, heb ik vanmiddag een poos de boel de boel gelaten en ben ik de rest nagereisd naar "De Piet". Wat was het heerlijk weer vanmiddag en wat is de Piet toch een heerlijk plekje om even dichtbij huis van het zonnetje te genieten. Voor niet ingewijden: de Piet is een recreatie-gebiedje aan de rand van het Veerse Meer, 5 minuten rijden met de auto van Arnemuiden.


Waar kinderen heerlijk kunnen spelen en zwemmen, voetballen (want er is veel gras), waar je kunt varen en genieten van het glinsterende licht op het water. Er is geen getijde, wél zout water. Een een hele brede strook ondiep water, dus ideaal voor gezinnen met kinderen. 


De stapelwolken manouvreerden zich op een of andere manier elke keer langs de zon, zodat we in het zonlicht bleven zitten en de schaduwen  speelden op het water. In de verte zie je het torentje van Arnemuiden. 


Op de steiger kun je prima krabben vangen (met een stok, een touw en daaraan een knijper met een stukje spek - blijkbaar een lekkernij voor een krab....)
Die natuurlijk wel worden vrijgelaten aan het eind van de middag!

Na anderhalf uur zat mijn vrije tijd er wel weer op, en ik toog nog even naar manlief die aan het zwoegen was in de moestuin. Deze prachtige pluimen gras staan op het veldje voor de tuin - zo'n mooi beeld van de zomer! Klaver die aan het bloeien is, het gras wordt geel en wiegt in de wind. (Ik heb geen hooikoorts....)


Na het hekje krijg onkruid niet meer zoveel te kans om in de wind te wiegen: hier staat de geordende natuur! Zie je dat straks al die sla weer tegelijkertijd komt....


De jenievers (rode bessen) hangen in dikke trossen aan de takken en de beiers (kruisbessen) zijn bijna rijp...


De komkommers groeien per dag in de kas en we hebben al veel gegeten!


En de aardbeien-oogst neemt af, maar daarvoor in de plaats krijgen we het lekkerste (maar ook kwetsbaarste) zomerfruit. De zoete geur van frambozen....! 

 We oogsten dit jaar enkele kersen (ik denk dat de kersen op de foto bijna alles is), de wind en kou heeft veel kapot gemaakt. Maar bessen in overvloed.

Voor wie tijd over heeft: hier een paar fruitborduurtjes:



Hier gevonden.

Misschien is het morgen wel weer over, maar ik probeer een beetje in de vakantie-modus te blijven. We gaan niet weg, maar een paar weken in een lagere versnelling zou wel eens prettig zijn. Dus sla ik eens een dagje over met bloggen, dan weet je hoe het zit! :-)

7 opmerkingen:

  1. Zie nog net dat er weer een nieuw bericht uit Arnemuiden is; kijken en lezen dus. Je hebt gelijk dat je 'even' vrijaf genomen hebt van alles wat nog moet en je hebt genoten. Wat is het schitterend bij de Piet. Wat een prachtige luchten. Wat een heerlijke moestuin. Ja, dat wordt sla eten en nog eens sla eten. Relax en neem de tijd voor je zelf voor zo ver het kan. Je bent wel manager van een heel 'bedrijf'. Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo de reden waarom ik ook een moestuintje wil. Hier op 3 hoog wil het niet zo erg lukken. Binnenplanten vergeet ik gewoon water te geven. Voorheen was alles wat buiten was, prima verzorgt. Gelukkig toch een 'leen tuintje' en dus wel sla van eigen kweek dit jaar (gelukkig beetje verdeeld)

    En het is echt heerlijk om dichtbij iets van water te wonen. Hier is de schelde ook echt 5 minuten weg. Met lekker weer is het heerlijk op strand zitten met zoonlief. Dan heb ik ook een beetje eenvakantie dagje, want hij stekkert wel het strand over. En na de zomer is het heerlijk uitwaaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt groot gelijk om lekker even van de zomer te genieten Jeanet, af en toe een uurtje eruit geeft weer voldoende energie om iets aan te pakken.
    Wat een heerlijk fruit heb je geoogst en dan ook nog fruitborduurtjes erbij...super!
    Fijne dag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van je lagere tempo doen ze in het zuiden ook. En zo leuk die foto's van De Poet. Ik heb 22 jaar aan de andere kant van het Veerse Meer gewoondmop een klein boerderijtje aan de Nieuwe Kraaijertsedijkmin Lewedorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je gister de boel de boel hebt gelaten en hebt genoten van het mooie weer want vandaag is het al weer bewolkt (in de kop van N-H). En wat groeien er een prachtige en lekkere dingen in je tuin, dat wordt 'smikkelen en smullen' (als je tenminste niet te veel sla moet eten ;-)

    Fijn vakantietempo (probeer het zo lang mogelijk vast te houden, al zal dat moeilijk zijn met een huishouden dat nog niet op orde is en een winkel waar je op stelten moet lopen ;-)

    groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet lekker van de weinige vrije tijd die je hebt, voor je het weet moet je weer in het gareel. Prachtige foto's van de omgeving bij jullie zeg en heerlijk dat fruit uit eigen tuin en die sla is erg gezond. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, al die mooie plekjes in Zeeland. En wat leuk dat je precies een paar lelievletten op de foto hebt staan. Die kamperen waarschijnlijk op het Scoutcentrum, ook aan het Veerse Meer!

    Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen