Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 31 juli 2012

Speldenkussen

Hou je wel van haken en granny squares, maar zie je het niet zitten om een groot project af te maken? Dan kun je je ook helemaal uitleven op kleine speldenkussentjes!

Deze Etsy-shop is een bron van inspiratie! Ik pluk een paar foto's eruit:

Linen  pincushion - crochet motif -- fuchsia flower

Linen pincushion - crochet motif -- natural

Linen  pincushion - crochet motif

Linen  pincushion - crochet motif

Hier is gebruik gemaakt van fijn linnen garen (overigens moeilijk verkrijgbaar, maar met dun katoen in linnenkleur kom je ook een heel eind!). Maak je gebruik van open haakwerk, dan is het mooi om stof te kiezen in dezelfde kleurtint.

8 opmerkingen:

  1. Voor een ton-sur-ton effekt kan je ook gewoon witte linnen of katoen voering gebruiken en een katoen haakgaren in wit. En dan beide met een blikje textielverf in de kleur naar wens verven. Door de verschillende materialen en texturen krijg je dan wel de zelfde kleur, maar verschillende kleurintensiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn stuk voor stuk juweeltjes...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel mooi uit, leuk werkje voor tussendoor om af te wisselen met de grote borduurwerken. Al lijkt me dit nog best moeilijk om te maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, die zijn leuk! Ook mooi om cadeau te doen.
    Lekker vakantiewerkje...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lijkt een beetje op de omgehaakte keitjes die ik vorig jaar maakte en onder andere op deze site te vinden zijn.
    http://highstreetblog.com/wp-content/uploads/knitalattes-crochet-stones.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik krijg steeds meer leuke cadeau-ideetjes, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erruuuug;) maar ik vind ze allemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zien er erg leuk uit. Mijn voorkeur gaat naar de laatste foto.

    Groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen