Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 7 juli 2012

Schitterend vestje

Toen deze week Betsy op bezoek kwam had ze zo'n heel mooi vestje aan. Betsy bekende dat het gekocht was, maar ik vond het zo mooi! En nu kwam ik dit schitterende vestje tegen:



Je kunt het terugvinden op dit blog van Jacq en er staat ook beschreven hoe je zoiets maakt! Je kunt het helemaal maken in de kleuren en met de motieven die je mooi vindt.

Helaas ben ik wat handwerken betreft een beetje uit de running. Het vel bladdert van mijn vingers en dat levert deze plaatjes op. 



Het velletje daaronder is erg dun en het doet gewoon erg zeer als ik haak en brei (of met lauw water afwas). Ik heb het al 20 jaar, heeft heeft een mooie ingewikkelde naam volgens de dermatoloog. Nee, het is niet besmettelijk, geen exceem of psoriasis, ik ben niet allergisch voor breigarens (oh, dat zou toch wat zijn!). En ja, het is echt heel vervelend, pijnlijk, maar ook tijdelijk (meestal 's zomers) en het gaat weer over. Remedie: geen stress, veel rusten en goed insmeren - whahahahaha!!! Het duurt bij mij dus een weekje of wat langer......

PS: ik kan dus wel foto's plaatsen zolang ik ze maar kopieer of flink verklein. Dat doe ik dus!

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je miijn harksel heb geplaatst. Naar die aandoening, hoop voor je dat het niet erger wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk vestje!!

    En wat je handen betreft....
    Ik heb dat volgens mij ook....

    *gaat even bij patroon van vestje kijken*

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig vestje, dank voor de link!

    En wat vreselijk naar voor je dat je iedere zomer geplaagd wordt door zere handen! Het ziet er heel naar uit en ik kan me voorstellen dat het heel pijnlijk is. Gelukkig dat het geen breigarenallergie is ;-) !
    Ik hoop voor je dat het weer snel voorbij is, zodat je weer ongehinderd dat kunt doen want je wilt doen, beterschap!

    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Jeanet, wat vind ik dit leuk! Het lijkt inderdaad veel op mijn vestje, zelfs de kleuren!

    Vervelende kwaal is het toch: pijnlijk en daardoor ook nog niet kunnen handwerken... Sterkte er mee en ja, geen stress: hoe doe je dat??
    Geniet van je vrije zondag. Dat helpt vast een beetje :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker een prachtig vestje, ben gelijk gaan kijken.
    Wat naar, je handen, en wat pijnlijk ja, ik hoop, dat je er maar snel vanaf bent, kun je weer lekker aan de slag, want dat is toch maar niets hè, als die handen stil staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he wat een vervelende kwaal zeg :-(
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je van harte snel beterschap met je handen! Wat een straf als je graag handwerkt. Dat is mijn grootste angst, dat ik iets aan mijn handen zou krijgen of aan mijn ogen zodat ik niet meer kan handwerken. Vorig jaar ben ik geopereerd van carpeltunnel aan de linkerkant en heb ik doodsangsten uitgestaan voor wat het achteraf zou geven, of ik weer alles zou kunnen. Gelukkig is dat wel zo, volgend jaar moet ik de andere kant nog laten doen. Weer 6 weken weinig of niet handwerken, een ergere straf bestaat niet. Kop op, het gaat gelukkig weer over en hopelijk heel snel!

    BeantwoordenVerwijderen