Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 5 juli 2012

Lola from Hawaï

Jullie weten wel dat ik grote fan ben van de patronen van Annita Wilschut, en in het bijzonder van Jacobus. Nu heeft Ankie voor mij wel een hele, hele bijzondere aap gebreid, "Lola"!

Lola is gebaseerd op het patroon van Jacobus, maar het lijf is gebreid met 1 draad glad en 1 draad sprietjesgaren. Het gezichtje is gebreid met een gladde (dubbele) draad. Is ze niet geweldig mooi? Omdat Lola op nld. 4½ wordt gebreid is ze behoorlijk groot! Ze heeft een rokje aan van raffia met katoenen gehookte bloemetjes. Uiteraard zit Lola op de toonbank, ze is gelijk vriendjes geworden met Jacobus.
Wil je Lola namaken? Wij hebben heel veel kleuren sprietjesgaren op voorraad!



Ankie, heel hartelijk bedankt voor deze Lola! 


---------------------------------------------------------------------

En dan nog iets!
Vanavond ontdekte ik dat ik mijn limiet heb bereikt met de foto's op mijn blog. (Tja, wie blogt er dan ook zoveel????). Wie heeft dit probleem ook al bij de hand gehad en zit er niets anders op dan voor extra ruimte te betalen?? Wie helpt mij?


14 opmerkingen:

  1. Ohhhh, wat is Lola mooi!!!!!

    Jeetje, wat vervelend dat je aan je limiet zit.
    Ik verklein mijn foto's meestal eerst, voordat ik ze op het blog zet, dat scheelt vast, maar daar heb je waarschijnlijk nu niets meer aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jemig wist niet dat er ook al een limiet opzat :-(
    maar wat een prachtige aap zeg, ben helemaal verliefd, lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke aapjes!

    Pas las ik op een blog de tip om oude berichten te verwijderen en/of foto's. Foto's mogen niet groter zijn dan 800 pixels. Verder weet ik het ook niet, maar misschien heb je hier iets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Jeanet.Lola ziet er vrolijk uit. Leuke naam heb je haar gegeven.

    Hier heb je een link met info.
    http://support.google.com/picasa/bin/answer.py?hl=nl&answer=61627
    Foto's tot 800 pixels tellen idd niet mee voor het limiet. Als je foto's uit je Picasa-webalbum gaat verwijderen verdwijnen ze ook van je blog, je zou ze kleiner terug kunnen plaatsen wat veel werk is. Succes ermee, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jeanet! Wat is Lola super leuk! heb je net op facebook ook gevonden! Ja mijn limiet heb ik ook al bereikt, ik verklein altijd de foto's op mijn blog, maar desondanks gewoon wat ruimte erbij kopen, kost niet zoveel, het is per jaar en je krijgt er een heel hoop ruimte bij, kan je de komende tijd weer helemaal voort!Gewoon doen! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lola is prachtig! Jacobus stond al op mijn lijstje, maar moet wellicht toch plaats maken voor zijn zus...:)
    Groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een limiet aan foto's?? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Maar Lola is prachtig! Ik hoop dat je gewoon door kunt bloggen met foto's erbij.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende aap; wat een alternatieve kleur en garen al niet kunnen doen... Het is echt een liefje!
    Wat betreft je foto limiet; ik had het een tijdje geleden ook, maar later bleek het alleen bij een bepaalde foto die ik wilde plaatsen als waarschuwing te komen. Andere foto's kon ik gewoon plaatsen.
    Ik heb toen wel een aantal foto's verkleind op m'n blog van wat oudere berichten...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, een limiet, tjeetje nog nooit van gehoord, gelukkig verklein ik mijn foto's ook altijd maar succes met oplossen en Lola is super leuk, vast een blikvanger in je winkel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb Lola in het echt mogen zien en ze is echt geweldig leuk! Ook heel schattig met haar rokje met bloemetjes. Een echte aanrader om te maken!

    Ik wist niet dat er een limiet staat op het aantal foto's. Oei, dat is lastig... Dan maar wat verkleinen of ruimte bijkopen. Zonder foto's kun je toch geen berichtje maken??

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een supermeid is Lola! Echt een knuffel Lola...
    Ik denk dat ik daar mijn oudste kleindochter (16) blij mee kan maken....
    Dat er een limiet is met foto's is eigenlijk wel logisch....ik ben daar vast nog niet aan toe, want zo veel blogs heb ik nog niet gemaakt. Je hebt al heel wat tips gekregen en daar heeft iedereen die dit leest wat aan. Daar is bloggen dus ook goed voor....
    Groeten van Willemien en tot een volgende keer, dat duurt bij jou nooit lang..........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ieks, limiet.... Ik hoop niet dat je foto's moet verwijderen want ik geniet erg van je blog. Voorlopig zit ik daar nog niet aan want ik ben net begonnen. Succes! groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen