Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 13 juli 2012

Kruikenzak

We gaan het niet over het weer hebben, echt niet. Het is niet koud, het regent niet, het waait niet, echt niet. Zucht!

Een belofte voor de rest van Nederland: hier komen gaatjes in de bewolking!! Wij zijn (altijd) als eerste aan de beurt, dus het komt! De zon komt eraan. Ik mag hopen dat het wel voor zonsondergang gebeurt......

Gelukkig maar dat het hier eindelijk een beetje openbreekt want vanmiddag en morgenmiddag zijn er festiviteiten op de de Werf in Arnemuiden, en dan is droog weer echt welkom.


Toch deed het weer me vanmorgen denken aan een kruikenzak, of kwam het door het leuke boekje voor babies dat ik gisteren liet zien? Deze kruikenzak vind ik écht heel leuk:


Ze zijn gemaakt van katoen en je kunt het patroontje terugvinden bij Kuddelz. Je kunt ze natuurlijk zo bont of effen maken als je wilt. Dat is een persoonlijk kadootje voor een pasgeboren baby (maar ook heerlijk voor jezelf........)

5 opmerkingen:

  1. Het is fijn dat je altijd vermeld als er iets te gebeuren staat in jullie dorp. Ik wens jullie goed weer toe!

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke activiteiten, laten we hopen dat het droog dan blijft, ik vind de kruikenzakken erg leuk, vooral die met die visjes
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En direct na Arnemuiden zijn wij aan de beurt met het weer ;-). Zon en (bijna) 20 graden. Er is net ruim 2 kuub kachelhout geleverd. Tja.....
    Leuk dat juist de THolen 49 op de foto staat. Is vast ook hier gebouwd, op de werf van Duivendijk. Nog steeds in bedrijf trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik geloof dat ik met dit weer stukken sneller ga met mijn haakwerk voor verstand op nul ernaast,hij gaat sneller als gedacht dit plaid voor lekker op de bank van de winter en als deze zomer zo door blijft gaan dan kun je hem niet vroeg genoeg klaar hebben!Maar het zal vast nog wel beter worden als we tot nu toe hebben gehad....als onze vakantie voorbij is en we weer mogen gaan werken...let op!!!Ondertussen probeer ik toch maar positief te blijven,al zie ik inmiddle sscheel van al dat gehaak!ha,ha,ha...

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi hi, kruikenzakken in de 'zomer'.. tja, tis me wat! Ik zal snel mijn verhaal over de werf op mijn nieuwe blog zetten, als reclame! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen