Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 14 juli 2012

Konijntjes

Ik hou erg van kleurtjes en eenvoudige patroontjes met een groot(s) effect. Dus zijn deze rij kleurige konijntjes helemaal mijn ding!


Ze zijn eenvoudig, makkelijk te maken met allerlei restjes. Voor aan je tas, als sleutelhanger, een rijtje konijntjes als wagenspanner, mobile, ................


Je kunt het patroontje vinden op Ravelry (even een account aanmaken als je dat nog niet hebt). In het engels, maar met heel veel foto's. Het is in feite niet meer dan een recht lapje waar je 2 klosse oortjes aan de bovenkant zet. De oortjes zijn gebreid in gerstekorrel. De oogjes zijn geborduurd, de staartjes een stukje vilt.

11 opmerkingen:

  1. Dit zijn echt schatjes. Lief met die kleine staartjes :)
    Je zou ze toch in alle kleuren willen maken!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn hele leuk hebbedingetjes,en inderdaad leuk aan een tas,
    Mooi al die kleuren groetjes Hetty,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk daar hou ik ook van, lekker simpel en toch een groot effect. groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmmm zelfs misschien haalbaar voor mij dan :-)
    ik vind ze erg leuk

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze leuk in al die vrolijke kleurtjes. Als de onderkant open zou zijn dan kunnen ze ook als eierwarmer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk mooi, al die kleurige konijntjes samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die ga ik breien,alleen snap ik de oortjes niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dirkje,
      De oortjes zijn gebeid in gerstekorrel, dat is 1 st. recht , 1 st. averecht. Teruggaand doe je het net versringend. Je zet 9 steken op en breit 5 naalden in gerstekorrel-steek, dan ga je aan beide zeiden elke keer een steek minderen tot je een puntje hebt. De onderkant samenvouwen en vastnaaien.

      Verwijderen
    2. Ik ben er mee aan de slag gegaan maar kom er niet uit. Is er geen vertaling van? Ik wil ze breien voor de traktatie van mijn kleinzoon op de psz.

      Verwijderen
    3. Hoi Dirkje,
      Mail me maar even en leg uit wat het probleem is, wat je niet snpt. Misschien kan ik je verder helpen.
      jaffari@zeelandnet.nl

      Verwijderen