Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 15 juli 2012

Kleurtjes

Deze week kreeg ik weer een nieuw boekje met de kleuren van het Regia-sokkengaren. In effen, in lace en in multi-kleurtjes, er is echt wel meer te kiezen dan geitenwollensokken-grijs.

quattro nymphe color ringel clown crazy chris
blitz esprit color square ocean color bubblegum color

Eigenlijk vind ik ze allemaal leuk! Even broeden over wat ik ga inkopen voor de komende tijd. Hoewel ik hoop dat we voorlopig geen warme sokken nodig hebben, kun je ze natuurlijk ten allen tijde gewoon breien - de winter komt vanzelf wel weer.

Heb je je wel eens afgevraagd hoe die kleurtjes in het garen komen? Op You tube staat een filmpje van een Duits programma (een soort Willem Wever) waarin uitgelegd wordt hoe dit proces in zijn werk gaat. 


Kijk je wel anders naar zo'n bolletje wol.....

5 opmerkingen:

  1. Oh, wat jammer dat ik van mezelf voorlopig geen sokkenwol meer mag kopen... ze zijn echt superleuk!! Het filmpje is echt heel leuk, bijzonder om te zien hoe dit in zijn werk gaat! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga voor de regenboogsokken. Daarvoor heb je niet alleen regen, maar vooral ook zon nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleurtjes! Ik kies, net als Anna, voor de regenboogkleuren. Die linksonder is ook erg mooi.
    Interessant filmpje. Leuk om eens te zien hoe dat gaat met al die kleuren.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dochterlief wil nu ook echte wollen sokken ☺: wij gaan ook voor de regenboog en voor de paarse (linksonder) ☺☺☺

    BeantwoordenVerwijderen