Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 7 juli 2012

Kabel-krans

Deze week vroeg iemand naar het patroontje van de kabelkrans op mijn winkeldeur. Ik kon het zo gauw niet meer terugvinden, en daarom plaats ik 'm nog maar eens.

Ik gebruikte 2 bolletjes Miami (3,25) en haakte op nld 3½ een lange kabel. Steken:
kantsteek, 2recht, 2 averecht, 8 recht (kabel), 2 averecht, 2 rechrt, kantsteek. De teruggaande naalden zoals ze zich voordoen. Om de 10 naalden kabelen op de 8 rechte steken. Ik breide voor deze krans wel 2 meter, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de grootte van je krans.




af en toe eens meten....


Om de kabel extra stevigheid te geven naaide ik die op stevig band met hele kleine steekjes. Wel een klus, maar je kabel blijft veel mooier zitten!





Daarna omwikkel je de krans en zet je het kabellint vast. En dan kun je naar hartelust nog versieren. Als herfstkrans, kerstkrans, of met Jacobus!



Of gewoon zó.... En wat te denken in het roze of blauw voor de baby-kamer??





6 opmerkingen:

  1. fantastisch mooi gemaakt
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel eenvoudig eigenlijk maar met een groots effect en je kunt er inderdaad alle kanten mee op! Met Jacobus is hij wel het leukst :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie krans! Deze met Jacobus is heel leuk. Maar de onderste vind ik de mooiste.

    groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtig idee! Bedankt!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Das nou ook toevallig, de krans ligt al een paar dagen, werkeloos, in de bijkeuken....Ga straks meteen beginnen om te proberen een kabel te breien....Nog nooit gedaan dus errug benieuwd!!!Ehct een uitdaging voor vandaag....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er mooi uit. Vooral de krans met het aapje of gewoon blanco, mooi natuurlijk =)

    BeantwoordenVerwijderen