Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 23 juli 2012

Breibijbel

Jullie begrijpen wel dat ik vandaag heerlijk van heb genoten van een middag Noordzeestrand. `


En een breiwerkje erbij, maar ik heb meer genoten van het zand tussen mijn tenen en mijn sproeten die je zag doorkomen (volgens mijn neefje zijn dat roestige uiteinden van mijn stalen zenuwen). Mijn armen zijn weer lekker gespikkeld, mijn neus gewoon rood en ik weer heel tevreden. 

Tussendoor heb ik gebladerd in het boek dat deze week weer binnenkwam "De Breibijbel". Ondanks de wat eigenaardige naam is het boek zeker de moeite waard!


Het boek heeft meer dan 200 bladzijden vol met 300 steken, kabels, patronen en tips. Een geweldige mooi naslagwerk als je zelf aan de slag wilt. Er zijn hele mooie inbreipatronen en ook prachtige ajoursteken (lace, heet dat tegenwoordig!). Het kost maar 9,95 dus die blijft wel in het assortiment!


En nu, nu ga ik lekker nog even een paar toertjes breien in de tuin. Toedeledoki!

6 opmerkingen:

  1. Ik heb dit mooie boekwerk ook in de kast staan. Ooit wil ik er mijn eigen breirol uit samenstellen.
    geniet van het mooie weer, groetjes Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie strandfoto!

    Je kunt wel weer wat steekjes uitproberen uit je nieuwe boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk daar op het strand! Wat zul je genoten hebben :)
    Die breibijbel is een geweldig boek. Die zou iedere breister in de kast moeten hebben. Voor de prijs hoef je het inderdaad niet te laten.
    Veel plezier met kijken en breien!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De breibijbel is ook al een tweetal jaar in mijn bezit en ik vind dat elke zichzelf respecterende breister die in haar bezit zou moeten hebben, je vindt er ongelooflijk veel steken in, echt de moeite en de prijs waard!
    veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik zou bijna jaloers worden op je middagje strand... heerlijk Jeanet! Hier een zieke dochter, dus ben ik al een dag of vijf aan huis gebonden! Gelukkig weten we inmiddels wat het is en heeft ze medicijnen, wie weet, lukt het me later deze week weer, als zij zich weet beter voelt! Vandaag weer ;)? Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha! Dat is een goeie! Roestpuntjes van stalen zenuwen.... die ga ik zeker onthouden! En wat betreft de breibijbel.... Ik had hem laatst ook nog in mijn handen en wilde hem eigenlijk kopen, maar ik heb '300 breisteken van marie claire en phildar' 300 breitips en technieken van Betty Barnden' (wat is het met 300??) en nog twee waarvan ik even de naam niet meer weet... Ik denk dat ik maar eens moet stoppen met boeken kopen... (moeilijk!!)

    BeantwoordenVerwijderen