Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 4 juli 2012

Bezoek!

Gisteren werd ik verrast door een bezoek van Betsy die helemaal vanuit Drenthe kwam met haar man om ons te bezoeken! Een rit van 4 uur.......
Betsy maakte dus ons ietwat chaotische werk- en gezinleven mee, schoof mee aan tafel en we kletsten daarbij honderduit over alles wat maar met handwerken te maken heeft. Ik ken Betsy al een poos via onze blogs, en ik wist dus wel hoe creatief ze was. Maar ze had zoveel moois meegenomen!

Allereerst werden wij verwend met een ingevilt zeepje en een engeltje dat ik had "gemist"op de Bloggersdag. Miriam en haar vriendin Joy kregen er ook een!


Betsy had ook haar kabelvest meegenomen. Schitterend om te zien en in het echt nog veel mooier! (op Naalden 2½!!)


Wat ik echter helemaal prachtig vond was haar gevilte landschap wat ze op haar blog beschrijft! 



Betsy maakt aan de hand van een landschapsfoto dit geweldige werkstuk. De details zijn heel mooi: het gebruik van tule en de kleine viltrolletjes, de krullen van de wol en de kleine borduursteekjes...


(met dank aan Miriam voor de mooie foto's!)

Betsy, bedankt voor je bezoek, de uren vlogen voorbij! 

Ook vandaag ontmoette ik weer een aantal blog-lezers in ons winkeltje. Wat is dat toch leuk! Ondertussen is aan de broeierigheid hier in het zuiden wel een eind gekomen. Aan het begin van de avond pakten hele donkere wolken zich samen rond het torentje:


Het plenste weer even heel hard, toen kwam de zon weer die aan het eind van de avond om de hangbegonia's scheen en het leverde in elk geval een prachtige zonsondergang op!




Tot morgen!




4 opmerkingen:

  1. Hoi,heel mooi dat landschap! Hier in de kop van Noord Holland is er (nog)druppel gevallen. Ik heb de tuin zelfs even gesproeid. Gr. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig dat Betsy bij jullie langs kwam! Het is inderdaad een heel creatieve vrouw met een groot hart, is ook mijn ervaring. Haar landschap ziet er nu nog mooier uit dan de laatste keer op haar blog.

    Mooie foto's, zowel van het bezoek als van die prachtige lucht!
    Hier (ook in de kop van Noord-Holland) is het (helaas) nog droog, ik heb ook al gesproeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het al gelezen op Betsy haar blog. Fijn om jullie samen op foto te zien. Betsy haar werkstuk is inderdaad prachtig! Mooie detail foto.
    En lees maar bij Betsy waarom een bezoekje aan jouw winkel op mijn verlanglijstje staat... Is geen 4 uur rijden, maar toch ook niet dichtbij... ik kom van de streek rond Gent. We moeten dus onder het water. Tot deze zomer eens...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En leuk was het! Toch bijzonder om elkaar via een blog te leren kennen en dat het dan is of je elkaar al heel lang kent. Ik vond het geweldig leuk om persoonlijk kennis te maken. Miriam, bedankt voor het maken van de mooie foto's! Zo konden we even samen "in beeld" komen :)

    Prachtige foto's van de zonsondergang trouwens. Het is hier nu (half 3) nog heel warm en broeierig maar het onweer lijkt er nu toch wel aan te komen... We zullen het afwachten.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen