Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 1 juli 2017

Kabouters

Toen ik in de 4e van het VWO zat moest ik een spreekbeurt houden voor Nederlands. Hoewel het al bijna 35 jaar geleden is herinner ik het me nog alsof het gisteren was. Het moest in een groepje (wat al een kunst op zich was) en met Conny en Annemieke zochten we een onderwerp. Als je een jaar of 16 bent wil je graag wat indruk maken en vind je weinig boeiend genoeg. Daarom kozen we voor wat "anders". We kozen voor de boeken over Kabouters van Rien Poortvliet en Wil Huygen en namen de boeken en de kabouters als bloed-serieus onderwerp. Ik maakte een reusachtige tekening op een stuk behang, we beschreven de hele levenswijze van de kabouters alsof we antroposofie hadden gestudeerd én we hadden de grootste lol!

by Rein Poortvliet | Kabouters van Rien Poortvliet | Pinterest
Dat was een aardige gok, natuurlijk 😁. De klasgenoten en lerares waren ietwat perplex, het was doodstil in de klas en we eindigden met een 8, geloof ik. 

Aan kabouters heb ik dus goede herinneringen 😊. Ik vind het dan ook erg leuk dat er in september een boek uit komt van gehaakte kabouters (door Christel Krukkert).

Meubels keuken - Christel Krukkert : Christel Krukkert

foto van Christel Krukkert.

Kun je niet wachten tot september? Op de website van Christel Krukkert kun je de patronen van de kabouterfamilie al los kopen, mét alle meubeltjes.







2 opmerkingen:

  1. Ik ben nog uit de tijd van kabouter Piggelmee, ik heb ze nog hoor de boekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, ik heb op de middelbare school ook een spreekbeurt gehouden over kabouters, gebaseerd op hetzelfde boek! Ik sloot zelfs af met: tot slot het weerbericht, over hoe de kabouters het weer konden voorspellen. Helaas was onze leraar niet zo gecharmeerd van het onderwerp, en vond het erg kinderachtig. Ik kwam niet hoger dan een zesje!

    BeantwoordenVerwijderen