Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 8 juli 2017

Denim Trend

Denim is hip! Of tijdloos 😁....... 't is maar hoe je het bekijkt. De blauwe kleur is door iedereen geliefd en kan altijd.
Regia bracht een nieuwe collectie (limited edition!) uit van prachtige blauw-tinten. Uiteraard prima geschikt voor sokken. Beslist ook voor mannen die graag gebreide sokken dragen maar de kleurige Arne- en Carlos-sokken nét iets te veel van het goede vinden. De iets gemeleerde kleuren doen bijzondere patroontjes extra goed uitkomen.
Je kunt het gratis patroon voor deze dames-sokken hier downloaden (even NL aanklikken).

Damensocken, R0307 | Schachenmayr

En dit zijn de kleurtjes:
035.989127400110.jpg
75% wol, 25% polyamide, 420 meter op een bol van 100 gram, € 6,95 (genoeg voor een paar herensokken tot maat 46). Wasbaar op 40 graden en Regia sokkenwol kan zelfs in de droger!

Het woord sokkenwol suggereert dat er alleen sokken gebreid kunnen worden van dit garen maar niets is minder waar. Uiteraard kun je met sokkenwol nog veel meer! Door de lange looplengte is het ook erg geschikt om mee te haken. Je kunt de bollen bestellen door een mailtje te sturen. Ik kan 4 bollen nog vacuüm verzenden in een envelop.

Dit plaatje kwam ik op het internet tegen (hier).

Gaaf rechthoekig (sier)kussen Rib van Knit factory met unieke details.
Zonder patroon, maar met wat creativiteit zeker zelf te maken!




1 opmerking: